-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Castagna pimper Peugeot
Castagna, en av Italias eldste karosserimakere, stammer fra 1849. Peugeot er mer enn 200 år gammel. Nå møtes de to.
Castagna-historien er full av store hull. Egentlig eksisterer ikke denne tradisjonsbedriften mer etter den siste konken, men for nesten 20 år siden ble rettighetene til merkevaren kjøpt opp av en som heter Uberto Pietra og en tidligere Alfa Romeo-designer, Gioacchino Acampora. Den siste er fremdeles sjefdesigner i selskapet.
De har dukket opp nå og da med forslag til et nytt karosseri, det hender de bygger opp noen stasjonsvogner på basis av noe som kanskje startet som en eksklusiv coupé, eller kanskje de skreddersyr en one-off helt etter kundes ønsker, eller de kjøper 25 Fiat 500 som de så premiumerer med masse tre og skinn og eksklusive lakker.
Se hva Castagna gjorde med Mini
Dessuten har de et verksted der de kan bygge prototyper for alle, og de påtar seg designoppdrag og de åpner gjerne dørene til et meget eksklusivt showrom i Milano sentrum, og slikt er ikke billig å vedlikeholde.
LES OGSÅ: Bedring fra Castagna
Eksklusivt
Disse linjer bare for å fortelle at de nå har samarbeidet med italienske Peugeot om en kort serie, helt spesiell utgave av 508 RHX.
Det er HYbrid4-utgaven vi snakker om, og dermed er vi vel inne på det mest avansert Peugeot leverer nå.
Arbeidet er selvfølgelig først og fremst konsentrert rundt materialer, finish og utstyr. Den utvendige claddingen ser ut til å være litt endret, der det visuelle tyngdepunktet nok er flyttet litt forover. Dessuten måtte plasten redesignes i alle fall, for nå har bilen fete 19-tommers hjul.
Den utvendige lakken er også ny, men å bruke de samme 15 linjene som pressemeldingen for å beskrive hvordan den tar opp i seg Alpelyset og blender landskapet inn i bilens overflater, orker jeg ikke.
Karbon-nøytralt
Innvendig er det en ganske velkommen bruk av engelsk tweed (det kan bli for mye dau ku) og generøse mengder karbon-nøytral-sertifisert Alcantara, sammen med mye ved og ganske elegante trimdetaljer.
Det er hentet noe ekstrautstyr fra Castagnas omfattende dingse-tilbud. For eksempel 220-Volts uttak «for å kunne lade opp den elektriske sykkelen, slik at du kan forsvinne enda lenger inn i villmarken».
Peugeot Italia virker såpass entusiastisk at jeg ser ikke bort fra at dette kan bli en serie biler som den italienske importøren tilbyr kundene, mot erleggelse av noen euro ekstra.