-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Peugeot 607 2.7 HDi: Sterk lang-pendler
Et overbevisende dreiemoment, rommelig kupé og beskjedent forbruk gjør Peugeots dieselflaggskip til en ideell langturbil.

Først publisert i BIL 12 - 2005.
På sine gamle dager har Peugeot 607 fått tildelt nytt maskineri under panseret (bilen kom i 2000, og er snart moden for fornyelse). Den moderne dieselmotoren, som Jaguar S-Type var den første til å ta i bruk for et og et halvt år siden, er resultatet av samarbeidet mellom Ford og PSA-gruppen. V-sekseren med 2,7-liters volum og solid kraftoverskudd er konstruert for bruk i ulike plattformer, og kan plasseres både på langs og tvers. Her i 607 er den montert på tvers og er kombinert med en sekstrinns automatkasse med kvikk respons, en kasse som også kan sjaltes manuelt/-sekvensielt. I vår prøvebil gir motoren fra seg en småirriterende vibrasjon når turboen drar seg i gang skikkelig – en vibrasjon vi ikke kjenner i verken Jaguar SType eller XJ med samme motor.
På slett asfalt er kjørekomforten upåklagelig. Når underlaget er av mindre god kvalitet, er det noe overraskende at vi kjenner mer slag fra hjulopphenget enn vi er vant til i storbiler på dette nivået. Lyden er for så vidt godt dempet, men vibrasjonene og bevegelsene i hjulopphenget overføres til karosseri og seter. Vi skal ikke glemme at dekkene må ta en del av skylden for den manglende komforten – selv om 50-profil ikke er noen ekstrem dekkdimensjon, gavner det ikke komforten på hullete asfalt og over skarpe tverrskjøter.
Peugeot 607 2.7 HDi:
Pris: kr. 688.600,-
Motor: 6-sylindret diesel V-motor. 2721 ccm. 150 kW (204 hk) v/4000 o/min. 440 Nm v/1900 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 490 x 184 x 144 cm. Akselavstand: 280,0 cm. Egenvekt m/fører: 1798 kg. Tillatt totalvekt: 2203 kg.
Dekk: 225/50YR17.
Bagasjerom: 509 liter (VDA).
Tankvolum: 80 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 9,3 sek
Toppfart: 230 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,84 l/mil
CO2-utslipp: 223 g/km