-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Peugeot 607 2.7 HDi: Sterk lang-pendler
Et overbevisende dreiemoment, rommelig kupé og beskjedent forbruk gjør Peugeots dieselflaggskip til en ideell langturbil.

Først publisert i BIL 12 - 2005.
På sine gamle dager har Peugeot 607 fått tildelt nytt maskineri under panseret (bilen kom i 2000, og er snart moden for fornyelse). Den moderne dieselmotoren, som Jaguar S-Type var den første til å ta i bruk for et og et halvt år siden, er resultatet av samarbeidet mellom Ford og PSA-gruppen. V-sekseren med 2,7-liters volum og solid kraftoverskudd er konstruert for bruk i ulike plattformer, og kan plasseres både på langs og tvers. Her i 607 er den montert på tvers og er kombinert med en sekstrinns automatkasse med kvikk respons, en kasse som også kan sjaltes manuelt/-sekvensielt. I vår prøvebil gir motoren fra seg en småirriterende vibrasjon når turboen drar seg i gang skikkelig – en vibrasjon vi ikke kjenner i verken Jaguar SType eller XJ med samme motor.
På slett asfalt er kjørekomforten upåklagelig. Når underlaget er av mindre god kvalitet, er det noe overraskende at vi kjenner mer slag fra hjulopphenget enn vi er vant til i storbiler på dette nivået. Lyden er for så vidt godt dempet, men vibrasjonene og bevegelsene i hjulopphenget overføres til karosseri og seter. Vi skal ikke glemme at dekkene må ta en del av skylden for den manglende komforten – selv om 50-profil ikke er noen ekstrem dekkdimensjon, gavner det ikke komforten på hullete asfalt og over skarpe tverrskjøter.
Peugeot 607 2.7 HDi:
Pris: kr. 688.600,-
Motor: 6-sylindret diesel V-motor. 2721 ccm. 150 kW (204 hk) v/4000 o/min. 440 Nm v/1900 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 490 x 184 x 144 cm. Akselavstand: 280,0 cm. Egenvekt m/fører: 1798 kg. Tillatt totalvekt: 2203 kg.
Dekk: 225/50YR17.
Bagasjerom: 509 liter (VDA).
Tankvolum: 80 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 9,3 sek
Toppfart: 230 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,84 l/mil
CO2-utslipp: 223 g/km