-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Full-size til redusert pris
Nå kommer en rimeligere versjon av DS 7 Crossback e-Tense for dem som klarer seg med forhjulsdrift og litt mindre muskler.
DS fortsetter å rulle ut elektrifiserte modeller, og dette er den tredje i rekken. Fra før finnes den helelektriske DS 3 Crossback E-Tense og den ladbare firehjulstrekkeren DS 7 Crossback E-Tense 4x4.
– DS 7 Crossback E-Tense 4x4 har truffet bra og tiltrekker seg kunder som ønsker seg en luksuriøs og unik kjøreopplevelse. Vi ser frem til å senke terskelen betydelig for denne modellen og tilby den til enda flere, sier Thomas Christensen, direktør for DS hos Bertel O. Steen.
Ifølge OFV mer enn femdoblet DS salget fra 2019 til 2020, men fortsatt er tallene beskjedne med 525 biler totalt, fordelt på 280 DS 3 Crossback og 245 DS 7 Crossback.
Den nye varianten har en samlet effekt på 225 hestekrefter og 360 newtonmeter. Den starter alltid i elektrisk modus og kan kjøres elektrisk opptil 135 kilometer i timen.
Batteriet som ligger under baksetet har en kapasitet 13,2 kWt. I tillegg til å lades ved bremsing og ved å gå av gassen, kan batteriet også lades med motoren ved hjelp av en funksjon som heter e-Save.
Da velger du om du vil lade/beholde en rekkevidde på 10 eller 20 kilometer, eller å fylle batteriet helt opp. Dette gjør det enda lettere å planlegge elektrisk fremdrift.
DS7 har mode 3-kabel som standard, og med veggboks lades batteriet fra 0 til 100 prosent på 1 time og 45 minutter.
Modellen som lanseres i Norge har et oppgitt CO-utslipp på 32 gram og snittforbruk på 0,14 liter per mil. Lading og forvarming av kupé styres fra skjermen i bilen eller fra en DS-app.
DS kompromisser ikke på utstyrsnivå. Denne varianten kommer til Norge med utstyrsnivået Grand Chic, noe som ifølge importøren betyr at hele listen er inkludert i prisen.
Den har for eks. en 12,3-tommers skjerm i midtkonsollen med navigasjon, fullt skinninteriør, elektrisk justerbare forseter med minne og elektrisk justerbar bakseterygg, fjæring som skanner veien foran bilen og tilpasser seg forholdene.
Videre inngår laminerte sideruter, takrails, LED frontlys med fem lysmodi som justerer seg automatisk, en rekke kjøreassistanse- og sikkerhetssystemer, selvkjøring nivå 2 og 19-tommers felger.
DS 7 Crossback E-Tense 225 er allerede på plass i Norge og koster, som Grand Chic, med standardutstyr som nevnt over, 530.000 kroner.
Til sammenligning koster varianten med 4x4 og 300 hestekrefter 590.000 kroner. Du finner priser og tekniske data for de ulike modellene her.