-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
I Saab Viggen med begge hender på rattet
På en fin maidag dro Bils testteam til Rudskogen Motorsenter for å teste såkalte familie-racere. Ikke akkurat biler du snur deg etter på gaten, men mye stor kjøreopplevelse.
Typisk Saab
Og det gjorde jeg. Saab Viggen er ingen rimelig bil, med en prislapp på 527.600 var den dyrest av de vi hadde med i testen. Men så har den da også det meste av det du trenger som standardutstyr. Fjernbetjent sentrallås, klimaanlegg, ja alt det du forventer å finne på en bil i denne prisklassen
nesten, de kunne vel også lagt til høydejusterbart ratt. Sittekomforten er det lite å utsette på, instrumentpanelet er oversiktlig og slik du venter at det skal være på en Saab, det samme gjelder innstillings-hendler og –brytere. (Mon tro om det er mange som benytter natt-innstillingen på instrumentpanelet?) På en bil som dette er det en fordel å ha kontroll med turtallet.
Hold deg fast
Saab Viggen er en bil jeg absolutt vil anbefale å ta en nærmere titt på dersom du har drøyt en halv million å bruke på bil og ønsker noe som er potent, men ikke vekker for mye oppsikt. Potensen er det lite å utsette på. De 230 hestene er svært trekkvillige, og bilen akselererer villig når du trår gassen inn, nær sagt uansett hvilket gir du befinner deg i. En trygg bil for raske forbikjøringer. Men pass på! Noen ganger kan hestene nesten virke skremmende, så hold godt fast i rattet når du gasser. Jeg anbefaler ikke bilen til en uerfaren 18-åring, det kunne fort få konsekvenser, for Viggen er, som navnet antyder, en ekte fartsmaskin.
I Bil nr 8 som utkommer i midten av august, kan du lese hvordan Saab Viggen kom ut i forhold til de øvrige bilene vi testet, Ford Mondeo ST200, Honda Accord 2,2R og Subaru Impreza Turbo.
Av Terje Ringen – Bilnorge.no