-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
Singer og Williams lager retrodrøm
Du tenker nok primært symaskiner når du hører Singer-navnet, men det fins også en Singer Vehicle Design som spesialiserer seg på tilårskomne Porscher.
Vi skrev om dem for noen år siden, men nå har Singer inngått et samarbeid med Williams, de med Formel 1-teamet, om å utvikle en ny motor basert på Porsches luftkjølte boxer.
Ved å bytte ut en rekke komponenter greier de å hente ut 500 hester fra motoren fra tidlig 1990-tall, og den er fortsatt luftkjølt og uten kunstig pustehjelp.
Nå er den første frukten av samarbeidet mellom Singer og Williams klart. Basert på en 1990-modell Porsche 911 av 964-generasjonen har de gjort klar en kundebil. Og den blir ikke den eneste – planen er å lage 75 stykker.
Men ingen av dem blir like – her er det kunden som bestemmer det mest av farger og materialer.
Den første bilen er laget for en herre ved navn Scott Blatner, og han har god erfaring med Singer gjennom tidligere restaureringsjobber.
Det meste av originalbilen er skiftet ut med nye komponenter for å få vekten så lav som mulig. Målet er en egenvekt på under tusen kilo.
Samtidig er Singer opptatt av å gi bilen en tidsmessig design – den skal ikke se moderne ut men være en hyllest til 90-tallets klassikere.
Legg merke til taket som repliserer formen på panseret og ender i en diskret spoiler over bakruta. Legg også merke til luftinntakene som er felt inn i sidevinduene bak for å kanalisere mest mulig kald luft til den fireliters boxeren.
Lyktene har retro utseende men moderne innmat, og karbon kompositt bremsene fra Brembo som sitter bak elegante BBS-felger er ekstremt lette samtidig som de biter maksimalt.
Interiøret er utført i blodoransje skinn og sort med synlige detaljer i karbonfiber. Eksteriørfargen heter Absinth, men om du ikke liker denne fins det nok av andre å velge mellom.
Noen fast pris oppgis ikke, for her er det snakk om skreddersøm for hver enkelt kunde. Men noen billig veteranbil er det ikke.