-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Som far så sønn
Gjennom 50 år har Porsche 911 endret seg i takt med teknologi og designretninger, men uten å gi slipp på det som har blitt bilhistoriens mest kjente DNA.

Først publisert i Bil 6-2013.
Da Porsche tok med seg den første generasjonen 911 til bilutstillingen i Frankfurt i 1963 var det for å erstatte 356 med en ny sportsbil som nå har vært hos oss i 50 år.
Navnet ble presset frem av at Peugeot holdt hardt på sine rettigheter til å beholde en 0 i midten av sine tresifrede modellbetegnelser. Det som skulle blitt 901, ble derfor 911.
50-årsjubileet feires på en rekke måter. Selvsagt stort på Porsche-museet i Zuffenhausen utenfor Stuttgart, men også ved at de sender en original 911 på turné over fem kontinenter.
820.000 biler
Fra starten og frem til i dag har Porsche sluppet 820.000 911er løs på verdens veier. Ikke alle lever i beste velgående, for enkelte generasjoner 911 var lumske leketøy med nykker som kunne sette selv den mest drevne sjåfør på svært tøffe prøver.
Selv om 50 år er imponerende når det kommer til å holde en modell i produksjon, er det vel så spesielt å se hvordan Porsche har klart å hente frem igjen 911s DNA i alt fra midtmotoriserte roadstere til store SUVer og firedørs familiebiler.
Selv om 911 har blitt mer lettkjørt, særlig gjennom de siste modelloppgraderingene, blir det aldri kjedelig. Evnen til å skape en enhet av mann og maskin, er mer enn bare en floskel når det gjelder nøkkelen til 911-suksess.
Krevende
Det er ikke nødvendigvis slik at man setter seg inn i en 911 og henter ut det maksimale fra første tur. Kanskje ikke en gang de første årene. Porsche har laget en bil som utvikler deg som fører også.
Kombinasjonen av krefter og en motor plassert rett foran baklysene sørget for at nettopp bakenden var det som kom først ut av svingen, særlig på vått underlag. Til gjengjeld leverte 911 superskarpe kjøreegenskaper for den som lærte seg å håndtere kreftene og balansen på rett måte. Over 30.000 seiere i ulike kategorier motorsport bør være et godt eksempel på nettopp det.
Retromoderne
Om du går direkte fra en veteran og over i dagens 911, med kodenavn 991, er det mye som er kjent. Foran deg har du de fem runde instrumentene, den relativt oppreiste frontruta gir god oversikt, og til tross for at vi snakker om en sportsbil, har du mye komfort igjen.
Ferdinand Porsche hadde en klar ide om at 911 skulle tilby både plass, fleksibilitet og komfort nok til å ta med deg din 911 på lange turer. Den visker ut skillet mellom GT og Sportsbil.
Vri på nøkkelen, som fortsatt sitter på venstre side av rattet – og den flate, seks-sylindrede motoren vekkes til live og snerrer mot deg bakfra. Andre sportsbilprodusenter vil selvsagt si at det er galskap å ha motoren hengende over bakakselen, men for 911 kommer det alltid til å være riktig.