-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Her er nye 911 Cabrio
Her er neste generasjon Porsche 911 Cabriolet – nærmest umaskert.
Det er ikke mange ukene siden Porsche avduket nye 911 Coupé (kodenavn 992) på bilutstillingen i Los Angeles. Derfor er det overraskende at denne nærmest umaskerte bilen kjører rundt på offentlige veier i Tyskland.
Kanskje Porsche tenker at det er liten fare for at noen skal oppdage den – det er jo ikke akkurat noe revolusjonerende over designen sammenlignet med forgjengeren.
Den har også tilsvarende takløsning for kalde og våte dager – en elektrisk drevet kalesje.
Familielikheten er slående mellom de to karosseriformene vi har møtt til nå, så vi er trygge på at også Targa-utgaven vil følge i samme fotspor.
Denne uken bringer britiske Autocar et intervju med Porsche 911-ingeniøren, August Achleitner, som røper at en hybridisering av 911 også ligger i planene, men først om noen år.
Og det er ikke primært for å få ned forbruket, men snarere for å spisse ytelsene. Skjønt bilen kan kjøres rent elektrisk over begrensede avstander.
Achleitner har tidligere avskrevet en plug-in løsning i 911, grunnet den ekstra vekten et stort batteri medfører.
Mest sannsynlig snakker vi derfor om et system a la det som ble benyttet i Porsche 919 Hybrid – Le Mans-bilene som generer energi fra eksosen og bruker denne for å gi raskere akselerasjon ut av kurver.
I 911 er det naturlig å montere et slikt system i fronten for å kompensere for motoren som er montert i hekken og dermed oppnå bedre vektbalanse og lavere tyngdepunkt.
Det foreligger ingen detaljer om hvorvidt Porsche vil benytte hybrid-løsningen i en toppmodell, slik de gjør med Panamera og Cayenne Turbo S E-Hybrid, eller om det skal anvendes i en mer moderat utgave.