-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er nye 911 Cabrio
Her er neste generasjon Porsche 911 Cabriolet – nærmest umaskert.
Det er ikke mange ukene siden Porsche avduket nye 911 Coupé (kodenavn 992) på bilutstillingen i Los Angeles. Derfor er det overraskende at denne nærmest umaskerte bilen kjører rundt på offentlige veier i Tyskland.
Kanskje Porsche tenker at det er liten fare for at noen skal oppdage den – det er jo ikke akkurat noe revolusjonerende over designen sammenlignet med forgjengeren.
Den har også tilsvarende takløsning for kalde og våte dager – en elektrisk drevet kalesje.
Familielikheten er slående mellom de to karosseriformene vi har møtt til nå, så vi er trygge på at også Targa-utgaven vil følge i samme fotspor.
Denne uken bringer britiske Autocar et intervju med Porsche 911-ingeniøren, August Achleitner, som røper at en hybridisering av 911 også ligger i planene, men først om noen år.
Og det er ikke primært for å få ned forbruket, men snarere for å spisse ytelsene. Skjønt bilen kan kjøres rent elektrisk over begrensede avstander.
Achleitner har tidligere avskrevet en plug-in løsning i 911, grunnet den ekstra vekten et stort batteri medfører.
Mest sannsynlig snakker vi derfor om et system a la det som ble benyttet i Porsche 919 Hybrid – Le Mans-bilene som generer energi fra eksosen og bruker denne for å gi raskere akselerasjon ut av kurver.
I 911 er det naturlig å montere et slikt system i fronten for å kompensere for motoren som er montert i hekken og dermed oppnå bedre vektbalanse og lavere tyngdepunkt.
Det foreligger ingen detaljer om hvorvidt Porsche vil benytte hybrid-løsningen i en toppmodell, slik de gjør med Panamera og Cayenne Turbo S E-Hybrid, eller om det skal anvendes i en mer moderat utgave.