-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Her er Porsche 911 Turbo S
Nyeste generasjon Porsche 911 med internkode 992 er allerede på plass hos forhandlerne, men de som ønsker det grommeste må fortsatt smøre seg med tålmodighet en stund til.
Tradisjonen tro lager Porsche en rekke varianter på sin sportsbil. Så langt er de spreke Carrera-modellene på plass i både coupé- og cabriolet-form med to- og firehjulsdrift, men noen vil ha mer krefter enn de 450 hestene Carrera S / 4S byr på.
Her er en av variantene som da kan stå på ønskelisten – 911 Turbo S. Også den vil komme i begge karosseriformer.
Selv om bilen på bildene har mye til felles med Carrera-modellene er det en rekke detaljer som røper at dette er en modell med enda mer pulver.
Se for eksempel de store luftinntakene i bakskjermene og i frontfangeren samt åpningen som slipper ut varm motorluft i hekken. Disse varsler om en motor med ekstra potens.
Les vår prøvekjøring av Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet
Bilen har også ekstra luftinntak over kjøre-/blinklysene, en stor bakvinge og massive bremser med gule calipere.
Motoren blir en twin turbo 6-sylindret boxer som i forgjengeren, koblet til en åttetrinns dobbel clutch girkasse og firehjulsdrift.
Det forventes at nye 911 Turbo får mer krefter enn forgjengerens 540 hester, trolig opp mot 600 i Turbo og 640 i Turbo S som er modellen vi har bilder av her.
Våre kilder sier at Turbo S på sikt skal elektrifiseres opp mot 700 hester, med det skjer neppe før modellen får en midtlivs oppgradering om 3-4 år.
Porsche må som alle andre ty til elektrifisering for å senke forbruket, slik de har gjort på Cayenne og Panamera. Og hva er vel da mer naturlig enn å starte med toppmodellen?
Den begrensede kamuflasjen tyder på at nye 911 Turbo snart skal ut i offentligheten, kanskje allerede på Genève-utstillingen neste måned. Omtrent samtidig vil også racing-entusiastenes favoritt, 911 GT3, bli lansert.