-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Zagato foredler
Løs-rumpe til høy pris
Innholdet var at sammen med noe nesten ingen vet hva eller hvem er, har Zagato bygget et karosseri på noe som hørtes ut som en mislykket gammel Le Mans modell. Historien er egentlig ganske god.
«Et banebrytende samarbeid mellom La Squadra og Zagato har bragt coachbuilding inn i en helt ny tidsregning med den fantastiske AGTZ Twin Tail», leser jeg, og får beskjed om at «historier om gamle biler må fortelles på nytt i dag for at vi skal kunne skape nye historier!»
Så kommer noe om at filmstjerne-kvalitetene til A220 aldri ble skikkelig belønnet med suksess på banen. Spesielt ikke da den ikke vant Le Mans på sent 60-tall.
Resultatet var at teamet plukket vidunderet fra hverandre, kuttet av den lange hekken, og bygget den kort og kompakt for bakkeløp og andre øvelser der det ble en og annen pokal. Og dermed kunne Chassis #1731 leve evig, i hvert fall i minnene.
For det var ikke denne bilen Zagato hadde satt et nytt karosseri på, slik jeg opprinnelig trodde.
AGTZ Twin Tail er nemlig en fullt ut moderne GT som ikke er redd for å fortsette A220-historien på en teatralsk måte (står det faktisk!).
Så kan vi gi opp all contenten og konsentrere oss om virkeligheten.
Bil og restaurant
Samarbeidspartneren heter altså La Squadra som eies av Jakub Pietrzak som driver en svært heftig først-og-fremst-Ferrari-butikk i Katowice. Bra blad utgir han også, og på stedet er det en utmerket restaurant der jeg spiste en interessant steik en gang.
En skikkelig tema-diner med Ferrari-motorer under bordene og innsikt rett til serviceavdelingen.
Jeg oppfattet anlegget som seriøst.
Og siden han også selger Maserati, og Koenigsegg og Pagani og – Alpine ble det plutselig lett å sette A220 i sammenheng: Alpines kort- og langhekk 1966 til 1966.
For en god idé (eller ikke) å ta etterfølgeren, dagens A110 og gi den samme oppskrift som A220.
Dermed trår Zagato til med en lenger snute og en lenger hekk som du imidlertid kan ta av dersom du blir litt trett av å se ut som en skuffet Le Mans deltaker fra 1967.
Hva som står i det vognkortet, kan bli litt interessant. Lengde 4181 – 5230 mm?
Stiv pris
Jeg vet vel egentlig ikke om jeg syns resultatet er så fantastisk heller.
Inntil jeg leste prisen. Da syntes jeg definitivt den var fantastisk, men ikke på en positiv måte.
Her har vi altså en utmerket, sportslig, lettvekt fransk sportsbil med en Nissan-avledet 1,8-liters firer – det ser ikke ut som noe er gjort verken med motor eller chassis – med et nytt mimre-karosseri som sikkert er tyngre enn det opprinnelige.
Jeg skal vedde på at en vanlig A110 ville kjørt ringer rundt den ekstreme A220 prototypen – så hvorfor alt dette?
Ni slike skal det visstnok bygges, og for én må du betale 650.000 euro etter at du har levert inn donatorbilen. Hva koster den? €65.000 på toppen av løsrumpe-prisen?
Skal jeg ha en matbit hos La Squadra i Katowice en annen gang skal jeg se litt nøyere både på innholdet og prislisten.
Høres ut som en skikkelig spøkefugl denne Pietrzak.