-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Alpine går elektrisk
Alpine skal samle Renault-gruppens sportslige aktiviteter, og snart blir de helelektrisk.
Som øvrige medlemmer av Alliancen står Renault overfor en omfattende restrukturering. Den nye sjefen, Luca de Meo er ansvarlig for omleggingen, og familiens nyeste og minste medlem, Alpine, er definitivt omfattet av planene.
Alpine gjenoppsto for fire år siden etter mange år i dvale, og så langt er den lette, midtmotoriserte sportsbilen, A110, deres eneste modell med en produksjon på noen få tusen i året.
Restruktureringen innebærer at Alpine skal benytte seg av Alliancens plattformer, inkludert CMF-EV som er dedikert for elbiler og der Nissan Ariya er første modell ut når den debuterer senere i år.
Planene inkluderer også en elektrisk sportsbil som Alpine skal utvikle i samarbeid med Lotus. Det skal bli spennende å se merkenes lettvekt-profil overført til en batteribil.
Håpet er at Alpine som rent elbilmerke kan få tilgang til det kinesiske markedet hvor Renault sliter med å selge sine konvensjonelle bensin- og dieselbiler.
Les om: Ambisjoner hos Renaults sprekeste
For å bygge merkevaren skal Alpine satse tungt på motorsport. Renaults Formel 1-team har allerede byttet navn til Alpine fra årets sesong, og de har fått tidligere verdensmester Fernando Alonso som fører.
Det kan også være aktuelt å satse videre innen WEC (langdistanseracing) hvor de har vært med en stund, samt Formel E.
I Alpines planer ligger tre nye modeller frem til 2025 – en hot hatch, en crossover og en elektrisk erstatning for A110. Vår dyktige illustratør gir deg smakebiter av hvordan disse kan ta seg ut.
Les også: Alpine inn i ny nisje
Selv Porsche har elektriske sportsbiler i sine fremtidsplaner
Hvis alt går som planlagt skal Alpine gå i pluss i 2025, noe som høres imponerende ut dersom de blir belastet for den runge satsingen innen motorsport.
Luca de Meo kan definitivt være rette mannen for jobben. I sin tid som Seat-sjef gjorde han tilsvarende grep ved å løfte ut Cupra som eget merke for de mest sportslige modellene, og der elbiler også er en del av fremtiden med den heftige ID.4-fetteren Cupra Born.