-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
1975-1976: Simca 1307-1308 (Chrysler Alpine)
Yom Kippur krigen startet i oktober 1973. Den, og det som fulgte etter gjorde at Årets Bil juryen, som besto av noen av de mest profilerte politiske observatørene, med skikkelige sosiale antenner, og som virkelig sa fra når det gjaldt å ta ansvar, og som dessuten alle observerte at bilfabrikkene var veldig dårlige annonsører i disse bensinrasjoneringstidene, fant ut at det var ingen grunn til å velge noen årets bil i 1974 (for 1975). Derfor ble dette valget utsatt, og slått sammen med valget året etter.

Med andre ord, selv om Alpine, som den het blant engelsktalende, var ganske moderne på papiret, med fem-lagret motor på tvers, uavhengig opphengning hele veien, skiver foran og et moderne fastback karosseri, ikke helt ulikt Passats var den liksom ingen bombe. Samtidig som den havnet rett oppi verdens store identitetskrise (Rootes/Simca pluss nye Chryslerfolk pluss snart til Peugeot som Talbot) – en slik pasient er åpenbart klar for psykiatrisk behandling.
Underlig er det imidlertid at Chryslers meget korte, og lite gloriøse historie som produsent av europeiske modeller, faktisk sitter igjen med to Årets Bil trofeer.
Hva sier egentlig det mest om?