-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Nærmer oss hårete mål
Over 7000 hurtigladere i Norge
Elbilforeningen forteller at vi nå har passert 7000 hurtigladere i vårt langstrakte land. Dermed er målet for 2025 innen rekkevidde.
Ifølge den nasjonale ladestasjons-databasen NOBIL har vi nå passert 7000 hurtigladere. Dermed har vi en dekningsgrad på 98 elbiler per hurtiglader.
– Dekningsgraden har aldri vært bedre enn den er nå, sier en svært fornøyd Christina Bu, generalsekretær i Norsk elbilforening.
– Det betyr at vi er godt i rute med å nå målet i regjeringens ladestrategi. Nå mangler Norge bare 2000 hurtigladere for å nå 9000 ladere, som er behovet i 2025.
Som hurtigladere definerer NOBIL ladere som leverer over 50 kW.
Så langt i år har det blitt bygget nesten 1400 nye hurtigladere, mens det i fjor ble bygget i underkant av 1500.
Utbyggingstakten har med andre ord økt betraktelig.
Christina Bu, generalsekretær i Elbilforeningen, er imponert over utviklingen.
– Selv etter fjorårets rekordår, der det ble levert elbiler som aldri før, har ladeoperatørene holdt tritt og mer enn det. Faktisk har antall elbiler per hurtiglader falt. Dekningsgraden har aldri vært bedre enn den er nå.