-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![– Det er all grunn til å skryte av ladebransjen når de bygger ut i så god fart som dette, sier Christina Bu, generalsekretær i Norsk elbilforening.](https://image.bilnorge.no/4064844.webp?imageId=4064844&width=960&height=548&format=jpg)
Nærmer oss hårete mål
Over 7000 hurtigladere i Norge
Elbilforeningen forteller at vi nå har passert 7000 hurtigladere i vårt langstrakte land. Dermed er målet for 2025 innen rekkevidde.
Ifølge den nasjonale ladestasjons-databasen NOBIL har vi nå passert 7000 hurtigladere. Dermed har vi en dekningsgrad på 98 elbiler per hurtiglader.
– Dekningsgraden har aldri vært bedre enn den er nå, sier en svært fornøyd Christina Bu, generalsekretær i Norsk elbilforening.
– Det betyr at vi er godt i rute med å nå målet i regjeringens ladestrategi. Nå mangler Norge bare 2000 hurtigladere for å nå 9000 ladere, som er behovet i 2025.
Som hurtigladere definerer NOBIL ladere som leverer over 50 kW.
Så langt i år har det blitt bygget nesten 1400 nye hurtigladere, mens det i fjor ble bygget i underkant av 1500.
Utbyggingstakten har med andre ord økt betraktelig.
Christina Bu, generalsekretær i Elbilforeningen, er imponert over utviklingen.
– Selv etter fjorårets rekordår, der det ble levert elbiler som aldri før, har ladeoperatørene holdt tritt og mer enn det. Faktisk har antall elbiler per hurtiglader falt. Dekningsgraden har aldri vært bedre enn den er nå.