-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
C-Zero er Citroëns nye el-bil
I siste kvartal 2010 lanserer Citroën en ny bybil: En hel-ektrisk bil som er tre og en halv meter lang og med en rekkevidde på 130 km.
Allerede denne uken kan særlig interesserte kunder i Frankrike, så vel privat- som forretningskunder, registrere sitt ønske om prøvekjøring og reservere bilen.
Lanseringen av C-Zero er planlagt til siste kvartal av 2010. Modellen er utviklet i samarbeid med Mitsubishi, og det kan derfor trekkes flere paralleller til i-MIEV når det gjelder såvel teknologi og ytelse som størrelse.
Topphastigheten er på 130 km/t og bilen akselererer fra 0 -100 km/t på 15 sekunder. Mellomakselerasjon fra 60 til 90 km/t går unna på 6 sekunder. Ved vanlig blandet kjøring har C-Zero en rekkevidde på rundt 130 km.
LES: Fransk-japansk el-satsning
Helelektrisk
Citroën C-Zero er en 100 prosent elektrisk bil, med en magnet-synkron-motor som yter 47 kW (64 hk). Bilen har automatgir og kraften overføres til bakhjulene. Maksimalt dreiemoment på 180 Nm er tilgjengelig fra 0 til 2000 omdr/min. Batteripakken er plassert midt i bilen og består av 88 celler med litium-ion-batterier.
Lading av batteriene skjer ganske enkelt ved å plugge strømkabelen inn i et 220 volt uttak. En komplett lading er oppgitt til å ta 6 timer, mens 80 prosent lading er mulig på bare 30 minutter i en ekstern ladestasjon med enfase strøm på 125 A og 400 volt.
Hos Citroën peker man på at C-Zero vil være et alternativ for brukere innen statlige og kommunale virksomheter, for firmaflåter og for private kundene som vil ha en bil med lave driftskostnader.
LES: Peugeots elbil
Takket være en akselavstand på 255 cm har bilen plass til fire skikkelige seter og et 166 liters bagasjerom. Standardutstyret inkluderer seks kollisjonsputer, servostyring, ABS-bremser, elektronisk stabilitetskontroll, elektriske vindusheiser og klimaanlegg.
Etter at C-Zero er lansert mot slutten av 2010, har Citroën også planer om lansering av en full-hybrid bil med betegnelsen DS5 i 2011.