-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Morgan gjør helelektrisk
Det er ikke mye som er feil med en Aero SuperSports, men allikevel skal Morgan pimpe den. Det kan hende de nøyer seg med ett forsøk.
Vi har tidligere fortalt om Morgans forsøk med elbil. Den het Lifecar og arbeidet med det konseptet fortsetter, delvis for offentlige midler.
LES OM: Utrolige Morgan
Men nå har Morgan klart å hente penger fra en annen offentlig kasse, Niche Vehicle Network er det noe som heter, fundet av blant annet næringsdepartementet.
De var med på å betale deler av utviklingskosten for Morgans trehjuling, og nå har de bidratt til det Morgan kaller +E.
Her er utgangspunktet altså en Aero SuperSports, men ut går 4,8-literen fra BMW, den med 8 sylindre og 350 hk eller hva det er. Inn kommer i stedet en 94 hesters Zytek elmotor.
Dette er en motor som allerede blir brukt i en del amerikanske el- og hybridbiler, så den vet hva den står for.
I Morgan-utgaven blir den plassert i midttunnelen foran den samme manuelle girkassen som sitter i bensinutgaven av bilen. Så her skal vi for en gangs skyld få en elbil der vi må skifte gir.
Ikke bare fordi den kan skave enda noen tideler av de fleste aks-tider og fordi man kan legge inn en fornuftig toppfart-utveksling, ”men”, sier Neil Cheeseman, som er Zyteks mann på dette prosjektet, ”også fordi at da blir den morsommere å kjøre”.
Det å dra en girspak gjennom det kompliserte mønsteret mellom de forskjellige girene, er fremdeles en av de få nytelser vi har tilbake. Heldigvis er også el-biten av Morgan opptatt av det.
Hvorfor Morgan gjør dette er vel ikke helt åpenbart. Men de har altså to slike utgaver under bygging. De startet med det i juli, og bilene bør være klare i januar.
Fabrikken selv sier ikke annet enn at ”dersom erfaringene fra disse to viser seg å være positive, vil det kunne resultere i videre utvikling”.
Lydløs Morgan? Jeg er ikke overbevist. La oss i hvert fall håpe de klarer å få karosseriet til å skrangle litt, og kanskje legge på litt knirking fra trematerialene under karosseriet, slik at vi får antydningen av noe som er ekte.