-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Ny definisjon av ikke-pen
"Nasjonens første roadster heter det om Yebbujana R. Nasjonen er Sør-Korea, og dette kan kanskje bli nasjonens siste roadster hvis ikke stilen bedrer seg", skrev vi da vi hørte om denne første gang. Etter å ha sett den: fremdeles enig med oss selv.
Spesifikasjonene kan være så oppsiktsvekkende positive de bare vil, det hjelper allikevel ikke når det hele ser slik ut.
Men nå skal det tilføyes at den koreanske el-transport spesialisten, Power Plaza, er basert på teknologi og ikke design. Men det virker som de håper å selge bilene sine også, så kanskje det var en tanke å se på slike bagateller også.
Høy spec
For det er ikke noe i veien med spesifikasjonene her. Denne lille bilen (under tre meter i lengden, 160 cm bred og 140 cm høy) veier bare 625 kg, men drar allikevel med seg batterier som sørger for 500 km rekkevidde.
Den har faktisk satt en koreansk Guinness rekord på 503,2 kilometer – blir vi fortalt.
Motoren er på 38 hk (den samme som brukes i el-versjonen av Fiat 500), og dermed får vi, påstår produsenten, en toppfart på 198 km/t og bare 4,6 sekunder til 100 km/t. Jeg vil gjerne se det før jeg helt tror på det.
De sier også at den kan lades fra et 220 V uttak på litt under tre timer, med at det også finnes en hurtigladerversjon hvis du kan skaffe 380V.
Nå er ikke bilen ny. Den har vært vist i en 2+2 (ganske trang med andre ord) hatchback versjon før. Og vi har også hatt en to-seter coupé, men den vi møtte på Frankfurt i år er mer enn den gamle coupéen med taket kuttet vekk.
I følge produsenten er den ny-designet «med kurver inspirert av en dynamisk delfin». Men selve konstruksjonen ser bra ut. En 100 % karbonfiber monocoque som de har satt sammen i sin egen autoklav. Derfor er den såpass lett.
Men jeg tror vi trygt kan gå ut fra at med en akselavstand på 189 cm kan den umulig være veldig komfortabel.