-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Buicks Camaro
Biler som dette er ikke skapt med tanke på det norske avgiftssystemet. Men amerikanerne elsker dem, og det er lett å forstå.
Avista Concept kaller Buick sin showmobil som debuterer i Detroit – en 2+2 coupé med lekre linjer og rå muskelkraft.
Under panseret sitter en twin turbo V6 som sender 400 hester gjennom en 8-trinns automatkasse til bakhjulene. Magnetic Ride sørger for at kreftene forplantes effektivt ned i bakken ved å analysere veien meter for meter.
Gubbemerke
Buick opererer i dag primært på to markeder – det amerikanske, hvor kundegruppen er i ferd med å dø ut på grunn av høy alder, og det kinesiske, hvor de primært selger rimeligere modeller.
Dette er altså et uvanlig friskt innspill fra et merke som må betegnes som relativt forgubbet.
Om denne bilen realiseres kan nok mye av teknikken overføres fra Cadillac ATS-V – Buick er et av de mange merkene i GM-familien som fortsatt holder hodet over vann. Kanskje kunne en modell som Avista gi dem en vitamininnsprøyting.
Buick minner oss om at de har en stolt tradisjon med muskelbil ved å servere et bildegalleri med gamle klassikere.
Som vanlig når man viser konseptbiler sies det ikke et ord om planlagt produksjon, men om responsen i Detroit blir som ønsket kan det nok ligge muligheter her. Spesielt siden man kan hente en stor del av komponentene fra GMs delereoler.