-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Ferrari til Genève
Ferrari skal lansere sin nye GTC4 Lusso neste måned. Navnet er nytt, men den har mye til felles med sin forgjenger.
Det vakte oppsikt da Ferrari lanserte sin FF på Genève-utstillingen i 2011 – plass til fire personer har de hatt tidligere, men firehjulsdrift og stasjonsvogn-utforming var noe helt nytt for den steilende hingsten.
Ferrari GTC4 Lusso får en mer tiltalende design enn forgjengeren, og i tillegg til firehjulsdrift får den nå også styring på begge aksler.
Ferrari hevder at FF appellerte til en yngre kundegruppe enn deres øvrige modeller, og at firehjulsdriften medførte at bilen hadde så mye større anvendelsesområde at den klokket opp 30 prosent mer på kilometertelleren enn en gjennomsnittlig Ferrari.
Motoren er fortsatt en 6,3-liters V12 uten pustehjelp, men effekten er økt fra de opprinnelige 660 hestene til 690.
Samtidig er maks dreiemoment 697 Newtonmeter ved 5750 omdreininger – en økning på 14 Nm. 80 prosent av momentet skal være på plass allerede ved 1750 omdreininger.
Ferrari lover en akselerasjon til 100 km/t på 3,4 sekunder og en toppfart på 335 km/t.
Bilen har fått en mer elegant hekk enn FF, og den har også fått et oppdatert interiør med plass til fire personer i hvert sitt separate sete med god sidestøtte.
Om den nye formen gir mindre plass i bagasjerommet enn de 450 literne FF skiltet med får vi foreløpig ikke vite, men vi regner med at den fortsatt har plass til et par sett med golfkøller – viktig rekvisita for biler i denne klassen.
Ferrari FF hadde en startpris på 3,8 millioner kroner – GTC4 Lusso blir neppe billigere.