-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Jaguar ser frem – og tilbake
Jaguar er flinke til å kombinere litt fremover med litt bakover. De introduserte høstens motefarger, samtidig som de minnet oss om litt fortid, på bilutstillingen i Paris.
Selvfølgelig la Jaguar vekt på elbilen sin under bilutstillingen i Paris.
De hadde et snittskåret chassis som klart viste hvordan de hadde utnyttet mulighetene ved å kunne bygge en elbil fra bunnen, i stedet for å lage et kompromiss med batterier og elmotorer i en gammel plattform.
Samtidig viste jo dette, sammen med innslag fra først og fremst Audi, hva som er høstens motefarger. Det er chassis-aluminiums sølv, med innslag av oransje isolasjon rundt strømførende kabler.
Riktig så elegant.
Men akkurat som i Genève feiret de en av sine gamle modeller.
På Paris-utstillingen i 1968 introduserte de sin XJ. Det var jo egentlig en utrolig bil. Sjefen selv, Sir William Lyons, hadde definert den kommende toppmodellen som en vakker luksus-sedan med E-Typens handling og kjøreegenskaper.
Det var ikke langt unna at han fikk det som han ville. På mange områder gikk den også uttapå de mest kjøreglade tyske luksusbilene, og egentlig ble en helt ny biltype oppfunnet med den første XJ.
Fabrikken minnet oss om dette ved å kjøre en stor kortesje fra Castle Bromwich-fabrikken, der dagens versjon blir produsert. Der fant man alle åtte generasjoner av XJ, inklusive den spesielle XJ50-versjonen som ble introdusert tidligere i år.
Underveis tok man med seg mange av de stedene som har betydd mye både for XJ og for Jaguar, som Goodwood og Le Mans, og man var innom både Jaguar Classic og Bicester Heritage Center.
Dessverre fikk man ikke åpnet Grand Palais der utstillingen ble arrangert den gang.
11 biler deltok på den litt over 800 kilometer lange turen, og den originale Serie I 1968-modellen ble stående på standen til glede for mange.
Her er deltakerlisten:
- Jaguar XJ Series I: 1968
- Jaguar XJ Series II: 1973
- Jaguar XJ Series II Coupé: 1973
- Jaguar XJ Series III: 1979
- Jaguar XJ XJ40: 1986
- Jaguar XJ X300: 1994
- Jaguar XJ X308: 1997
- Jaguar XJ X350: 2003
- Jaguar XJ X351: 2009
- Jaguar XJR575: 2017
- Jaguar XJ XJ50: 2018