-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Over 50 km elektrisk rekkevidde for 508
Ladbare hybridutgaver av Peugeot 508 er på plass på tampen av 2019. Nå får vi offisielle data som viser at den elektriske rekkevidden blir godt over 50 kilometer.
Importøren forteller at 508 har en elektrisk rekkevidde på 54 kilometer som sedan og 52 kilometer som stasjonsvogn. Tallene for CO2-utslipp er henholdsvis 29 og 30 gram per kilometer, og bilene skal i henhold til WLTP-syklusen nøye seg med 0,13 liter på mila.
– Vi ser veldig frem til å tilby nok en ladbar bil, perfekt for norske forhold. 508 skiller seg fra andre biler i klassen ved å være både sportslig, lav, bred og kjøreglad. Siden de fleste ikke kjører mer enn rundt tre mil om dagen, vil 508 de fleste dager i året fungere som en nullutslippsbil. I tillegg er den en bekymringsfri langtursbil, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot Norge hos Bertel O. Steen.
Begge variantene av 508 kommer med en motorpakke på 225 hestekrefter. Bensinmotoren er en 1,6-liters turbomotor med 180 hestekrefter koblet til en 8-trinns automatkasse. En elektrisk motor med 110 hestekrefter hjelper til med både ytelser og utslippsfri kjøring.
Batteriet har en kapasitet på 11,8 kilowatt og lades på 1 time og 45 minutter via normalladeinntaket på 6,6 kW.
En ladbar Peugeot 508 er dermed rigget både for utslippsfri kjøring og lengere turer, noe norske bilkjøpere gjerne ønsker seg. 508 er også klar til å løse alle oppgaver familien måtte ha.
Til tross for ekstra batteri, motor og elektronikk er det ikke behov for løsninger som går ut over det praktiske. Volumet i kupé og bagasjerom er identisk med den ikke-ladbare versjonen av 508. Sedanen rommer 487 liter og stasjonsvognen har et lasterom på hele 530 liter.
Og sikkert til glede for mange nordmenn – Peugeot tilbyr også tilhengerfeste på denne bilen.
Nye 508 Hybrid leveres i tre utstyrsnivåer: Allure, GT-Line og GT. Sistnevnte kommer med en ny variant Alcantara som er unik for ladbar GT.
På bilutstillingen i Genève i vår, ble også Peugeot 508 vist som ladbar firehjulstrekker. Den er en del av programmet «Peugeot Sport Engineered». Effekten er ikke bekreftet, men det antydes at den vil få oppunder 400 hestekrefter. Denne vil være på plass i Norge høsten 2020.