-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
BMW-favoritt blir heftigere og rimeligere
BMW kommer nå med M340i xDrive, som ligger an til et realt avgiftskutt fra nyttår.
En av våre favorittmodeller fra BMW; 3-serie, kommer nå med et nytt motoralternativ. Når en «M» er med i navnet vet vi at dette blir moro. Det dreier seg om M340i xDrive, som er utstyrt med en tre liters rekkesekser, med M TwinPower Turbo-teknologi.
Ytelsen er på 275 kW/374 hk, 48 hk mer enn i forgjengeren, noe som sikrer heftige prestasjoner. 0-100 km/t tar 4,4 sekunder for sedanen og 4,5 sekunder for Touring-utgaven. Begge er dermed rundt et halvt sekund raskere til 100 km/t enn topputgaven i utgående 3-serie.
Maksimalt dreiemoment er 500 Nm, opp 50 Nm fra tidligere.
Drivlinjen og chassiset er utviklet av racingekspertene fra BMW M GmbH.
En åtte trinns Steptronic Sport girkasse, intelligent firehjulstrekk og M Sport differensial er standard.
Det minst interessante med bilen er forbruk og utslipp, som oppgis til henholdsvis 0,72 liter og 163 gram CO2 før man begynner å sette på fetere hjul og laste på med utstyr som koster avgiftskroner. Det er nok ikke mange som får levert bilen på 18 tommerne som er standard i Europa.
Norsk pris eksklusive levering er fra 809.300 kroner for sedan og fra 854.600 kroner for Touring. Den gode nyheten er at avgiftene på de to bilene ligger an til å bli henholdsvis 35.000 og 60.000 lavere fra nyttår, hvis forslaget til statsbudsjett blir vedtatt.
Fra november leveres BMW M340i First Edition, hvor man har begrenset antallet produserte biler til 340 enheter hver av Sedan og Touring. Skandinavia er ett av markedene hvor denne utgaven blir tilgjengelig. Prisen for denne kjenner vi ikke.
Vi har tidligere prøvekjørt BMW 330d xDrive Touring, som er en milsluker av rang.