-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Jaguar tenker flexi-plattform
Da Jaguar Land Rover inviterte til et nytt bidrag til sin Destination Zero var det kanskje gode grunner for å vente enda et boring forslag til hvordan verden kan bli sikrere og renere. I stedet ble det en skikkelig overraskelse.
Nå er kanskje ikke selvkjørende Poder det mest sexy du og jeg kan tenke oss – men sannsynligvis kan vi ikke unngå dem – hvis vi venter lenge nok.
Og hvis vi allikevel må godta dem, kan vi ikke da glede oss over noe som både ser bra ut, er gjennomført i oppbyggingen og har en del smarte tanker bak seg.
Jeg syns Project Vector ticker en del av de gode boxene.
Den de viste var fullt ferdig. Klar til produksjon. Og i stand til å opptre i en rekke forskjellige konfigurasjoner – varebil, personbil, delt bil eller eid bil – med en plattform tankegang som gir den flere muligheter enn de fleste.
Den skal faktisk inn i virkelig trafikk i Coventry neste år – de lokale myndighetene kaller prosjektet «et levende laboratorium for fremtidens mobilitet».
Nå lyder det ganske utrolig at dette prosjektet kan ha vært utviklet i all hemmelighet over mange år hos JLR. Bilfabrikker pleier ikke være særlig flinke til å holde på hemmeligheter.
Så har da også arbeidet foregått et helt annet sted. Og det er da ingen som er interessert i hva som foregår på noe som heter NAIC og hører til under Universitetet i Warwick.
For det er der den kommer fra, med nær innsats fra en rekke JLR-folk. Tim Leverton var prosjektsjef, han har vært teknisk sjef hos Tata Motors, jobbet med JCBs Dieselmax rekordbil og på BMWs opprinnelige Phantom.
Men han sier at siden prosjektet har ligget under universitet har det i mye større grad hatt preg av en innovativ start-up virksomhet som har gitt det mye mer vitalitet enn om arbeidet hadde skjedd på fabrikken.
(Er dette en oppfordring til hvordan de skal drive produktutvikling videre?).
Full skateboard-konstruksjon, med maksimale muligheter for karosserivarianter. Kan man til og med tenke seg en stilig to-seter? Eller MÅ det være kollektiv tankegang bak det hele?
Slik modellen som ble vist er, snakker vi fire meter lang og så nettet at den kommuniserer med alt og er allerede opplært til å bli et on-call medlem av taxi- og alle andre urbane transportsystemer i West Midlands.