-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mazdas virtuelle racer er klar
Dersom du tilhører Play Station-menigheten kan du nå tilegne deg Mazdas siste tilskudd på den virtuelle arenaen.
Nå er nemlig Mazda RX-Vision GT3 Concept klar for nedlasting i Gran Turismo Sport. Bilen er utviklet i tett samarbeid mellom Mazdas designere og Polyphono Digital, selskapet som er ansvarlig for Gran Turismo-spillene.
Den nye racerbilen er basert på RX-Vision konseptet som debuterte på Tokyo-utstillingen i 2015.
Den gang omtalte vi bilen som neste generasjon RX-8, men en slik modell har Mazda senere benektet at de har planer om å sette i produksjon. Til det er markedet for begrenset og utslippene fra en kraftig rotasjonsmotor for høye.
Men nå foreligger altså bilen i det minste i virtuell utførelse. Sammenlignet med konseptet fra 2015 har racing-utgaven mer aggressiv aerodynamikk for å oppnå økt downforce. I tillegg er både total høyde og bakkeklaring redusert.
Videokameraene på konseptet er erstattet med tradisjonelle speilhus, og den har fått sidemonterte eksosrør.
Mens det originale karosseriet og dørene er beholdt i henhold til GT3-reglementet, er sporvidden og skjermene bredere på begge aksler. Et stort luftutslipp på panseret er effektivt for så vel kjøling av motor som aerodynamikk.
Eliminering av tunge materialer og overflødige interiørdeler har medført vektreduksjon og lavere tyngdepunkt. Vektfordelingen mellom akslene er 48:52 front:bak.
Den front-midtskips-monterte Skyactiv-R rotasjonsmotoren kan skilte med 570 hestekrefter.
Interiøret er førerorientert som i alle nye Mazda-modeller, spesielt er rattet utformet slik at de fleste innstillinger kan foretas herfra.
Bilen er leveringsklar, men du trenger altså Play Station 4 og Gran Turismo Sport for å få kjørt den.