-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Porsche lanserer ny 911 Turbo
Toppmodellen, 911 Turbo S, er allerede på markedet. Nå følger den litt mer moderate 911 Turbo i to karosseriformer – Coupé og Cabriolet.
Nå har jo etter hvert Porsche innført turbo over så godt som hele linjen, men de opprettholder selvsagt sin godt innarbeidede Turbo-betegnelse. Den finner man jo sågar på Taycan, som slettes ikke har noen turbo.
I mars presenterte Porsche 911 Turbo S-modellene med hele 650 hestekrefter, og nå følger de litt «folkelige» 911 Turbo.
Skjønt folkelig – bilene har en sekssylindret bokser med et slagvolum på 3745 ccm, toppeffekt på 580 hk (opp 40) og maks dreiemoment på 750 Newtonmeter – også det en økning på 40.
Omsatt til ytelser betyr det null til hundre på 2,8 sekunder og toppfart på 320 km/t.
Kreftene fordeles til alle fire hjul via en 8-trinns dobbel clutch girkasse (PDK i Porsche-vokabularet). Firehjulsdrift og -styring er standard i 911 Turbo-utgavene. Det samme er aktivt chassis.
Hjulutrustningen sørger for solide fotavtrykk – 255/35R20 foran og 315/30R21 bak. Sporvidden foran er økt med 42 mm fra forgjengeren. Bak måler bilen eksakt 190 cm i bredden.
Solide bremseegenskaper er alfa og omega i biler på dette nivået – skivene foran har en diameter på 408 mm mens de bak er 380 mm. Røde calipere er selvsagt standard.
Blant tilleggsutstyr du kan krysse av for er karbon-keramiske bremser, sport-chassis som reduserer bakkeklaringen med 10 mm, sportseksos (lånt fra Turbo S), samt en Sport-pakke med snacksy detaljer i karbon for eksteriør og klart glass i baklyktene.
Bestiller du Lettvekt-pakken reduseres vekten med 30 kg, primært gjennom eliminering av baksetet som uansett har begrenset nytteverdi.
Norsk pris er foreløpig ikke klar, men i Tyskland koster den lukkede versjonen 180.811 euro og den åpne fra 194.035. I Norge koster Turbo s-versjonene godt og vel tre millioner, så kanskje du får en vanlig Turbo for rundt to og en halv.