-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Snart kommer AMG-GT i ny generasjon
Selv om Mercedes-AMG har fått ansvaret for den nye SLS, betyr ikke det at de slipper taket i sin første egenutviklede modell.
Det kommer ikke noen nye GT Roadster – den rollen er overtatt av nye SL. Men den lukkede utgaven skal fortsette, og her er generasjon to av sportsbilene som så dagens lys i 2016 ute på test.
Trolig vil nye Mercedes-AMG GT vises offentlig mot slutten av året eller tidlig 2023.
Bilen skal bygges på den nye MSA-plattformen (Modular Sports Architecture) som også benyttes for SL. Våre bilder og video viser at de to har tilsvarende proporsjoner, men de vil likevel fremstå som to separate modeller.
Mens nye SL er en 2+2 cabriolet vil GT trolig fortsatt forbli en ren toseter coupé. Og den vil bli med hardcore enn SL som blander heftige ytelser med luksus og komfort for å tilfredsstille en bredere kundekrets.
Nå ser vi ikke noe av interiøret her, men det er sannsynlig at GT får et mer konvensjonelt instrumentpanel og dropper det store MBUX-panelet SL er utstyrt med.
Begge modellene vil tilbys med AMGs herlige fireliters twin turbo V8 og 9-trinns automatkasse, men der SL 63 stopper på 585 hestekrefter og 800 newtonmeter, vil nok GT tilbys i spesialutgaver med enda mer krefter slik tilfellet er med første generasjon.
SL har firehjulsdrift i de hotteste varianter, men det er sannsynlig at GT får bakhjulsdrift som standard og firehjulsdrift som opsjon. Det er bare å glede seg.