-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
Rapide - sportsbil for fire
Den mest elegante firedørs sportsbil i verden, lyder den ubeskjedne karakteristikken fra Aston Martin under avdukingen av Rapide i Frankfurt.
Elegant, funksjonell, luksuriøs, rommelig fireseter. Det er kortversjonen av nykommeren Aston Martin Rapide, den britiske produsentens første serieproduserte firedørs sportsbil. Etter at Rapide ble vist som konsept i Detroit i 2006, er den nå klar for markedet.
LES: Aston-aktiviteter i Genève
Med en utvendig lengde på 5,02 meter er Rapide 36 cm lenger enn V8 Vantage og 31 cm lenger enn DB9. Dette indikerer at det ikke er mangel på benplass for noen av de fire personene om bord.
Skinn og valnøtt
Komforten understrekes av helskinn-interiør med valnøtt dekor, og et 1000 watt audiosystem fra Bang & Olufsen. Hvis du vil ha kjøling i setene foran og bak, er det ekstrautstyr.
Selv om bagasjeplass ikke akkurat er noe prioritert tema for en sportsbil, peker Aston Martin på at 301 liters volum betyr grei plass for weekend-bagasjen for fire personer.
Ikke nok med det, bakseteryggene kan legges ned slik at bagasjeavdelingen med flatt gulv kan romme inntil 750 liter, og da får du med både ski og golfbag.
Seks liter
Kraft og moment er til stede i tilstrekkelig grad, selvfølgelig. V-tolveren med 6,0-liters volum blir langt fra tynt til bristepunktet, for det hentes ut «bare» 477 hester ved 6000 o/min., mens momentet topper seg på 600 Newtonmeter ved 5000 o/min.
LES: Vi har kjørt hovedkonkurrenten, Porsche Panamera
Motoren er koblet sammen med en sekstrinns «Touchtronic 2» automatkasse, med mulighet for manuell, sekvensiell sjalting via padlerårer på rattet.
Topphastigheten blir oppgitt til 303 km/t, mens den 1950 kg tunge ekvipasjen trenger 5,3 sekunder for å sparke seg i gang fra null til hundre. God tur!
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT