-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Aston Martin på jakt
De har stolte tradisjoner innen racing. Nå vil Aston Martin sette en ny rekord.
19. - 20. mai er det klart for 24-timers løp på Nürburgring.
Over 150 biler er påmeldt, men det er spesielt en bil som skiller seg ut; Aston Martin Hybrid Hydrogen Rapide S.
Med denne bilen har Aston Martin to mål for øye: Vise fram ny teknologi og bli den første bilen til å kjøre en runde i ett internasjonalt billøp uten CO2-utslipp.
For å klare dette har Aston Martins ingeniører jobbet tett med hydrogeneksperter i det østerrikske firmaet Alset Global.
Selv om bruken av hydrogen de siste årene først og fremst har handlet om brenselceller, har Aston Martin gått for en løsning der gassen brukes direkte som drivstoff i motoren.
Blanding
De to firmaene har tatt utgangspunkt i Astons velkjente 6.0-liters V12 motor, som har fått to nye turboer.
I tillegg er drivstofftilførselen endret, og det er montert inn fire ekstra tanker av karbon som kan holde 3.5kg hydrogen under 350 bars trykk, som leveres direkte til motoren.
Vips kan bilen kjøres på enten bensin, hydrogen eller en blanding av de to drivstoffene.
Dermed får Hydrogen Rapide S en utvidet rekkevidde på 25 mil, pluss det den kan kjøre på det som finnes i bensintanken.
Fokus på sikkerhet har vært viktig. Og både hydrogensystemet og de fire karbontankene er alle bygd etter strenge sikkerhetsforskrifter, og er godkjent av DMSB (Deutscher Motor Sport Bund).
24-timers løpet på Nürburgring er det 41. i rekken og Aston Martin deltar for åttende året på rad.
Billig?
Målet med prosjektet er ifølge Alset og Aston Martin, å vise at om infrastrukturen var på plass, ville man kunne bygge fungerende hydrogenbiler allerede i dag.
De hevder også at kostnaden for systemet bare hever prisen med 15 prosent. Det høres kanskje ikke så mye ut, men husk at 15 prosent av prisen på en Aston Martin fortsatt er noe mer enn tilsvarende prisøkning på en Polo…