-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Aston Martin skaper bølger
En ny båt, designet av Luiz de Basto, har åpenbart såpass mange Aston Martin-trekk at bilprodusenten går god for den – i hvert fall i en pressemelding.
Det er vel ikke noe som tyder på at Aston Martin skal begynne som skipsprodusent, men når noen dukker opp med en god maritim AM-idé, griper de den begjærlig, slik de gjør med alt som kan oppfattes som upper class Aston Martin accessoirer.
Det er kanskje i drøyeste laget å kalle en 55 fots speedbåt for et accessoir, men i Aston Martin-sammenheng er den jo det, akkurat som en Cygnet.
Men her har vi altså en velkjent båtkonstruktør, Luiz de Basto som holder til i Florida, som eier en Aston Martin eller tre, som har tegnet en kjapp skute der han har klart å legge inn noen typiske Aston Martin trekk (du ser grillen i frontruta, midtkonsollen i noen luker, o.s.v.) samtidig som han har klart å døpe den Voyage.
Og det er jo et navn som passer godt inn i vanlig AM-navngivning: Vantage, Virage, Volante, Voyage – det låter bra.
Nå reserverer imidlertid Aston Martin seg litt. De sier at alle Aston-trekk som er brukt i denne båten er blitt gjort etter avtaler og overenskomster. Men disse detaljene er ikke ment å bli brukt dersom båten skal bli satt i produksjon.
Hva dette betyr er kanskje ikke helt klart, snakker vi om en one-off som skal være reservert Daniel Craig i den neste James Bond filmen? Bond har jo ikke akkurat vært kjent for å holde seg til bare et eller to båtmerker, slik han har gjort med bil.
Uansett: de Basto har en lang forklaring på utviklings- og designprosessen for denne båten, som egentlig ikke går på annet enn ”hvordan vil en Aston Martin for havet se ut?” Akkurat som man kan spørre om hvordan en ATV fra Aston Martin ville tatt seg ut.
Nå hører det også med til historien at så langt er hele Voyager bare en samling lekre illustrasjoner av eksteriøret. Vi har ikke sett noe interiørt (et dashbord som i en DB4 kanskje?) og heller ikke hørt noe om drivkraft eller prestasjoner.
Mitt beskjedne forslag for maskinavdelingen er 2 ganger den Lola-Aston Martin V12-hyleren som var montert i Astons LMP 1 bil. Det, skal jeg si, kommer til å endre lydbildet i St. Tropez.