-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Biltoppmøte i Tyskland: Motstand mot EUs fossil-utfasing
Tyskland må balansere klimamål og konkurranseevne. Flere toppsjefer mener at nullutslippsmålet for 2035 er uoppnåelig.
Under «Bil-toppmøtet» i Berlin torsdag, ledet av forbundskansler Friedrich Merz, diskuterte sentrale representanter fra regjeringen, bilindustrien, og fagforeninger hvordan fortsette å redusere utslipp, men uten å forringe tysk konkurranseevne.
I en regjeringsuttalelse etter møtet heter det at både regjeringen og bilindustrien er klart forpliktet til de tyske og europeiske klimamålene, og at elektrifiseringen vil fortsette.
Samtidig ønsker de, ifølge en rund slutt-formulering, et «teknologinøytralt, fleksibelt og realistisk» rammeverk for å lykkes med transformasjonen av bilindustrien.
Det er blitt rapportert om en viss uenighet mellom koalisjonspartnerne CDU/CSU og SPD angående den planlagte EU-utfasingen av forbrenningsmotorer innen 2035.
Kansler Merz avviser for sin del klart en slik «hard utfasning».
Bilindustriledere, som Volkswagen-sjef Oliver Blume og Mercedes-Benz-sjef Ola Källenius, mener at nullutslippsmålet for 2035 er uoppnåelig og krever mer tid og fleksibilitet i reguleringene, inkludert for ladbare hybrider (PHEV) og såkalte elbiler med forbrenningsmotorer som rekkeviddeforlengere (EREV).
Den tyske regjeringen planlegger imidlertid nye kjøpsinsentiver for elbiler på tre milliarder euro (ca. 35 milliarder kroner), rettet mot husholdninger med lave og middels inntekter og støtter også en gjennomgang av EUs flåtemål for å skape et mer innovasjonsfremmende rammeverk.
Den vil også presentere strategier for ladeinfrastruktur, for forskning og utvikling innen batteriteknologi og for sikring av kritisk viktige råvarer som sjeldne metaller.