-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling

Biltoppmøte i Tyskland: Motstand mot EUs fossil-utfasing
Tyskland må balansere klimamål og konkurranseevne. Flere toppsjefer mener at nullutslippsmålet for 2035 er uoppnåelig.
Under «Bil-toppmøtet» i Berlin torsdag, ledet av forbundskansler Friedrich Merz, diskuterte sentrale representanter fra regjeringen, bilindustrien, og fagforeninger hvordan fortsette å redusere utslipp, men uten å forringe tysk konkurranseevne.
I en regjeringsuttalelse etter møtet heter det at både regjeringen og bilindustrien er klart forpliktet til de tyske og europeiske klimamålene, og at elektrifiseringen vil fortsette.
Samtidig ønsker de, ifølge en rund slutt-formulering, et «teknologinøytralt, fleksibelt og realistisk» rammeverk for å lykkes med transformasjonen av bilindustrien.
Det er blitt rapportert om en viss uenighet mellom koalisjonspartnerne CDU/CSU og SPD angående den planlagte EU-utfasingen av forbrenningsmotorer innen 2035.
Kansler Merz avviser for sin del klart en slik «hard utfasning».
Bilindustriledere, som Volkswagen-sjef Oliver Blume og Mercedes-Benz-sjef Ola Källenius, mener at nullutslippsmålet for 2035 er uoppnåelig og krever mer tid og fleksibilitet i reguleringene, inkludert for ladbare hybrider (PHEV) og såkalte elbiler med forbrenningsmotorer som rekkeviddeforlengere (EREV).
Den tyske regjeringen planlegger imidlertid nye kjøpsinsentiver for elbiler på tre milliarder euro (ca. 35 milliarder kroner), rettet mot husholdninger med lave og middels inntekter og støtter også en gjennomgang av EUs flåtemål for å skape et mer innovasjonsfremmende rammeverk.
Den vil også presentere strategier for ladeinfrastruktur, for forskning og utvikling innen batteriteknologi og for sikring av kritisk viktige råvarer som sjeldne metaller.