-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Ny-printet Auto Union
Send oss gjerne filen med en gang, så kan vi også printe våre egen ½-skala kopi av Auto Unions Grand Prix racer fra 1936.
Dessverre signaliserer ikke dette en ny produksjonsfilosofi fra Audi, de tar nok fortsatt peiling på å produsere bilene sine i egne fabrikker.
Men denne nydelige modellen er hentet frem som et eksempel på hvor langt de er kommet i verktøylaging, kjapp prototyping og andre områder der 3D printing er blitt et uunnværlig hjelpemiddel.
Mannen som sitter og kjører denne bilen er professor Hubert Waltl, han har toppjobb i konsernets produksjons-etasje.
«Vi utvider stadig grensene for hva som er mulig i produksjon», sier han og forteller at et av målene er å legge inn metall-printere på serie-produksjonslinjen.
Alle Waltls 14 avdelinger for verktøylaging, de finnes i ni land, er med på konsernets 3D-print prosjekter, og alle har bidratt med sitt på denne lille modellen.
Som dessverre ikke er fremstilt i bare ett eksemplar. Det utstyret disse folkene har nå, klarer ikke større enheter enn ca. 240 x 200 millimeter. Bilen er med andre ord montert sammen av flere forskjellige deler (ikke helt ulikt originalen, kan man jo føye til).
Prosessen er jo en slags sinter-virksomhet med metallkuler, enten stål eller aluminium, på størrelse med halvparten av et hodehår.
Og siden du nå sitter der og virkelig lurer. Det var en Type C Auto Union kjørte i 1936. Det var det året Ferdinand Porsche endelig fikk skikk på sin dristige Grand Prix racer. Det året vant Bernd Rosemeyer tre av de fire Grand Prix løpene med denne modellen.
Ikke minn Mercedes på det.