-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tuk-tuk med e-tron-trøkk
Plutselig gikk rickshaw fra å være et primitivt, tilbakestående kjøretøy til å bli cutting edge teknologi med signaler om en kommende sosial revolusjon.
Eller kanskje å ta i – men her har vi et Audi-initiativ som det er verdt å stanse opp ved.
Elbil-batterier varer ikke evig, men mye lenger enn du kanskje tror. Når de ikke lenger er brukbare for fullvoksne biler, er de ofte brukbare for andre formål.
Sammen med en indisk startup, Nunam og Audi Environmental Foundation, har et gjeng på tolv Audi traineer i Neckarsulm plukket gamle batterier av utslitte test-e-troner.
De skal inn i disse moderne rickshawene bygget i Tuk-tuk-miljøet i Neckarsulm, som nå skal testes ut i virkeligheten hjemme i India.
Litt slitne batterier spiller liten rolle i denne innsatsen. Rickshawer kjøre ikke fort og ikke langt. (Men de kan bære på utrolige mengder kilo.)
Dette med second life batterier er bare en liten del av historien.
For det første ser man for seg at dette skal bli et innslag i selvstendige-kvinner-utviklingen. Med disse trehjulingene blir det enklere for kvinnene å bringe egne produkter til markedet for å selge dem. Full kontroll over hele logistikk-kjeden.
For det andre ser man muligheter for å bryte strøm-fra-kull kjeden om dominerer i India. Her planlegger man også å bruke et ekstra e-tron batteri som strømbuffer i heimen.
Solceller på taket produserer mye i solrike India. Det lader opp bufferbatteriet om dagen, og om natten tar man strøm derfra og lader opp rickshawen.
Det er planlagt at pilotprosjektet skal starte tidlig neste år. Non profit-organisasjonen Nunam, som har hatt kontakt med Audi i flere år, skal overvåke det hele og samtidig være på utkikk etter alternativ batteribruk hele veien.