-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Facelift for Q5
Audi foretar en midtlivs oppgradering av Q5 SUV-en. Endringene er størst innendørs, og det kommer nye muligheter for dem som ønsker hybridteknologi.
Uinnvidde skal nok se minst to ganger for å oppdage at utvendig design er endret, men som vanlig ved ansiktsløft har Audi foretatt noen grep for å gjøre designet mer markant – eller det de omtaler som «skarpere» – gjennom endringer i grill og fremre luftinntak.
Hekken preges av ny digital OLED lysteknologi som Q5 ifølge Audi er første bil til å anvende. OLED er organiske lysemitterende dioder som gir svært avanserte muligheter.
Når kundene bestiller sin nye Q5 kan de velge mellom tre ulike lys-signaturer, selvsagt med dynamiske retningsvisere.
Med en lengde på 468 cm er nye Q5 19 mm lengre enn forgjengeren, noe som primært skyldes større støtfangere. Bredde og høyde er som tidligere – henholdsvis 189 og 166 cm og akselavstanden er 282 cm.
Q5-kunder kan velge mellom tre ulike interiørdesign, Standard, Design Selection og S Line. Siste generasjon infotainment med betegnelse MIB 3 er på plass, noe som ifølge Audi betyr ti ganger kraftigere prosessor enn i forgjengeren MIB 2.
En 10,1-tommers MMI-skjerm er standard sammen med konvensjonelle instrumenter, men de fleste vil nok velge Audis virtuelle cockpit som inkluderer et 12,3-tommers digitalt display med tre ulike visningsmodi som kan styres fra multifunksjonsrattet.
Første modell ut ved høstens lansering er Q5 40 TDI med 2-liters dieselmotor på 204 hestekrefter (en økning på 14 hk) og maks dreiemoment på 400 Newtonmeter. Et mild-hybrid-system sørger for ekstra effekt og et snittforbruk på beskjedne 0,53 liter på mila.
Flere drivlinjer vil følge senere – blant annet to varianter av den 4-sylindrede TDI-motoren, en 6-sylindret TDI og to TFSI bensinmotorer. Den ladbare hybriden Q5 TFSI e vil også komme i to styrkegrader.
Audi Q5 bygges ved Audis anlegg i Mexico og lanseres globalt i løpet av høsten.