-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Ny generasjon Q7
Andre generasjon Audi Q7 er under utvikling. Her er ny teknologi skjult i kjent innpakning.
Audis første og største SUV debuterte på Frankfurt-utstillingen i 2005, og dermed er den snart moden for et generasjonsskifte. Her har våre fotografer kommet over en «bastard» på test i nordisk vinterlandskap.
Selv om innpakningen virker kjent kan vi se at prototypen har kraftigere støtfangere og kortere overheng i front.
Men de store endringene er de man ikke kan se. Audi foretar nemlig omfattende grep i selve konstruksjonen av bilen.
Slankes
Som sine søsken, Volkswagen Touareg og Porsche Cayenne, skal den gjennom en gedigen slankeoperasjon – kanskje med så mye som 3-400 kg. Dagens modell har en matchvekt på nesten 2,3 tonn mens en Cayenne så vidt bikker 2 tonn.
I tillegg vil den få nye drivlinjer som skal sørge for drastiske utslippskutt – blant annet forventer vi en hybridløsning.
SUV-markedet blir stadig tøffere, men selv om de mindre modellene har økt i utvalg og popularitet de siste årene, eksisterer det et interessant marked for full-size SUVer med inntil 7 sitteplasser.
Trolig får nye Q7 sin verdensdebut først i 2013, men illustratørene hos Carparazzi har allerede dannet seg et godt bilde av hvordan den vil se ut.