-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny generasjon Q7
Andre generasjon Audi Q7 er under utvikling. Her er ny teknologi skjult i kjent innpakning.
Audis første og største SUV debuterte på Frankfurt-utstillingen i 2005, og dermed er den snart moden for et generasjonsskifte. Her har våre fotografer kommet over en «bastard» på test i nordisk vinterlandskap.
Selv om innpakningen virker kjent kan vi se at prototypen har kraftigere støtfangere og kortere overheng i front.
Men de store endringene er de man ikke kan se. Audi foretar nemlig omfattende grep i selve konstruksjonen av bilen.
Slankes
Som sine søsken, Volkswagen Touareg og Porsche Cayenne, skal den gjennom en gedigen slankeoperasjon – kanskje med så mye som 3-400 kg. Dagens modell har en matchvekt på nesten 2,3 tonn mens en Cayenne så vidt bikker 2 tonn.
I tillegg vil den få nye drivlinjer som skal sørge for drastiske utslippskutt – blant annet forventer vi en hybridløsning.
SUV-markedet blir stadig tøffere, men selv om de mindre modellene har økt i utvalg og popularitet de siste årene, eksisterer det et interessant marked for full-size SUVer med inntil 7 sitteplasser.
Trolig får nye Q7 sin verdensdebut først i 2013, men illustratørene hos Carparazzi har allerede dannet seg et godt bilde av hvordan den vil se ut.