-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Skal Toyota også crosse?
Med unntak av Subaru så er det primært de europeiske produsentene, anført av VW-gruppen, som har ynglet cross-modeller. Nå ser de ut til at Toyota har noe på gang.
Bilen på bildene kan ved første øyekast se ut som en vanlig Auris pakket i tung kamuflasje, og det er ikke noe dårlig tips. Prototypen er basert på en Auris, men titter du nærmere etter vil du oppdage en del forskjeller.
Mest synlig er den økte bakkeklaringen, men man kan også se at støtfangerne er mer markante enn på den ordinære Aurisen, typiske elementer for wannabe-offroadere.
Hadde den tilhørt Volkswagen-familien hadde den fått tilnavnet Cross, men Toyota må nok finne på noe annet. De har jo ingen modeller i nisjen der biler med tilnavn som Allroad, Alltrack, Outback, Scout og XC råder grunnen.
Vi kan slå fast at bilen, om den kommer på markedet, ikke får firehjulsdrift. Det er umulig slik Auris er konstruert for å gi plass til hybrid drivlinje og batterier.
Trolig vil de vanlige Auris-motorene finne veien også til denne modellen, og det er heller ikke usannsynlig at den dukker opp som stasjonsvogn.
Auris er Toyotas suverent mest solgte modell i Norge, og tall fra OFV viser at den ligger som nummer tre på registreringsstatistikken etter en suveren Golf og Norges-fenomenet Tesla, og noen få biler foran et annet Norges-fenomen, Nissan Leaf.
Den store majoriteten av de norske bilene er hybride, og Auris har i stor grad tatt over for Prius.