-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Skal Toyota også crosse?
Med unntak av Subaru så er det primært de europeiske produsentene, anført av VW-gruppen, som har ynglet cross-modeller. Nå ser de ut til at Toyota har noe på gang.
Bilen på bildene kan ved første øyekast se ut som en vanlig Auris pakket i tung kamuflasje, og det er ikke noe dårlig tips. Prototypen er basert på en Auris, men titter du nærmere etter vil du oppdage en del forskjeller.
Mest synlig er den økte bakkeklaringen, men man kan også se at støtfangerne er mer markante enn på den ordinære Aurisen, typiske elementer for wannabe-offroadere.
Hadde den tilhørt Volkswagen-familien hadde den fått tilnavnet Cross, men Toyota må nok finne på noe annet. De har jo ingen modeller i nisjen der biler med tilnavn som Allroad, Alltrack, Outback, Scout og XC råder grunnen.
Vi kan slå fast at bilen, om den kommer på markedet, ikke får firehjulsdrift. Det er umulig slik Auris er konstruert for å gi plass til hybrid drivlinje og batterier.
Trolig vil de vanlige Auris-motorene finne veien også til denne modellen, og det er heller ikke usannsynlig at den dukker opp som stasjonsvogn.
Auris er Toyotas suverent mest solgte modell i Norge, og tall fra OFV viser at den ligger som nummer tre på registreringsstatistikken etter en suveren Golf og Norges-fenomenet Tesla, og noen få biler foran et annet Norges-fenomen, Nissan Leaf.
Den store majoriteten av de norske bilene er hybride, og Auris har i stor grad tatt over for Prius.