-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![Shenlan S7](https://image.bilnorge.no/4046020.webp?imageId=4046020&width=960&height=548&format=jpg)
Nytt sub-merke fra Kina
Changan knoppskyter en Shenlan
Ett nytt merke hver uke er ikke lenger en overdrivelse når det gjelder Kina. En ting er at det står nye produsenter i kø for å få lisens til å starte, men etablerte produsenter står også i kø for å presentere ny merker. Shenlan fra Changan er en av dem.
Changan er et merke jeg hadde trodd vi skulle sett i Norge for lenge siden.
De etablerte et designstudio i Torino lenge før andre kinesiske fabrikker visste hvor Torino var. Og de har lenge holdt seg til et ganske europeisk design- og konstruksjons-språk.
Men nei, ikke et rykte om at nå er de endelig i gang med konkrete Europa-planer.
I Kina ikke bare selger de – de knoppskyter også. På høsten i fjor presenterte de et nytt merke, Shenlan.
Merket er et samarbeid mellom Changan og teknologi-giganten Huawei og det ser ut som det skal posisjoneres over Changan, men under luksus-crossoveren Avatr.
Shenlan virker som et rent «Rotta-på-Tesla» merke. Deres første bil, SL03 er åpenbart siktet inn rett på Model 3 (og solgte nesten 40.000 biler i fjor).
![Shenlan SL03](https://image.bilnorge.no/4046019.webp?imageId=4046019&width=960&height=548&format=jpg)
Nå, rett foran Shanghai-utstillingen, er det S7 som lanseres. 475 x 193 cm og akselavstand 2,9 meter. Målet heter selvfølgelig Model Y.
Her er det snakk om bakhjulsdrift, 258 hk og 320 Nm. Batterikapasitet og rekkevidde er det foreløpig ikke sagt noe om, men forbruket er oppgitt til 14,2 kWt per 100 km. Vekten er 1950 kg.
Den skal også komme med en range extender – men den kommer i hvert fall ikke til Norge.
Bilder viser et veldig ryddig interiør uten at det er så påtrengende moderne og high-tech at du får frost-følelse, og i bunnen av dashbordet finner vi en lang rekke herlige fysiske brytere.
Man regner med at når den debuterer offisielt på Shanghai-utstillingen vil prisen hete 160.000 RMB eller 23.600 dollar.