-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Nytt sub-merke fra Kina
Changan knoppskyter en Shenlan
Ett nytt merke hver uke er ikke lenger en overdrivelse når det gjelder Kina. En ting er at det står nye produsenter i kø for å få lisens til å starte, men etablerte produsenter står også i kø for å presentere ny merker. Shenlan fra Changan er en av dem.
Changan er et merke jeg hadde trodd vi skulle sett i Norge for lenge siden.
De etablerte et designstudio i Torino lenge før andre kinesiske fabrikker visste hvor Torino var. Og de har lenge holdt seg til et ganske europeisk design- og konstruksjons-språk.
Men nei, ikke et rykte om at nå er de endelig i gang med konkrete Europa-planer.
I Kina ikke bare selger de – de knoppskyter også. På høsten i fjor presenterte de et nytt merke, Shenlan.
Merket er et samarbeid mellom Changan og teknologi-giganten Huawei og det ser ut som det skal posisjoneres over Changan, men under luksus-crossoveren Avatr.
Shenlan virker som et rent «Rotta-på-Tesla» merke. Deres første bil, SL03 er åpenbart siktet inn rett på Model 3 (og solgte nesten 40.000 biler i fjor).

Nå, rett foran Shanghai-utstillingen, er det S7 som lanseres. 475 x 193 cm og akselavstand 2,9 meter. Målet heter selvfølgelig Model Y.
Her er det snakk om bakhjulsdrift, 258 hk og 320 Nm. Batterikapasitet og rekkevidde er det foreløpig ikke sagt noe om, men forbruket er oppgitt til 14,2 kWt per 100 km. Vekten er 1950 kg.
Den skal også komme med en range extender – men den kommer i hvert fall ikke til Norge.
Bilder viser et veldig ryddig interiør uten at det er så påtrengende moderne og high-tech at du får frost-følelse, og i bunnen av dashbordet finner vi en lang rekke herlige fysiske brytere.
Man regner med at når den debuterer offisielt på Shanghai-utstillingen vil prisen hete 160.000 RMB eller 23.600 dollar.