-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny B-Klasse avslørt
Mercedes B-Klasse nærmer seg pensjonsalderen, og dermed legges siste hånd på en ny generasjon. En viktig oppgave blir å appellere til yngre kundegrupper enn dagens modell gjør.
De fleste av dagens B-Klasse-kunder er godt modne – for å si det pent. Nå ønsker Mercedes å appellere til et yngre publikum samtidig som de ikke støter dagens kunder fra seg. Dermed må den nye modellen bli et kompromiss.
En av de unike egenskapene til B-Klasse er det såkalte ”sandwich”-gulvet som gir stor fleksibilitet med hensyn til fremtidige drivlinjer. Dessuten gir det en høy sittestilling med god oversikt og muligheter for et fleksibelt interiør.
Når en ny generasjon kommer på markedet, trolig høsten 2011, vil den ha en tilsvarende gulvløsning som dagens modell. Men Mercedes vil gi bilen et mer sportslig utseende enn dagens noe trauste. Det har inspirert Carparazzi til å lage datamanipulerte illustrasjoner av hvordan de ser for seg den nye modellen.
Drivlinjer for både diesel og bensin kan plukkes fra delehylla til Daimler-konsernet, og med stor sannsynlighet vil det ved introduksjonen inkludere en hybridmodell.
Det er heller ingen stor overraskelse om det dukker opp elbilvarianter, med brenselceller og generatorer - såkalte ”range extenders” - som supplerer batteriene med strøm under kjøring innen rimelig fremtid. Mercedes har ved flere anledninger vist prototyper på slike løsninger.
Vi kan altså regne med enda grønnere løsninger enn Mercedes tilbyr gjennom sine Blue Efficiency-utgaver i fremtiden.