-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny B-Klasse avslørt
Mercedes B-Klasse nærmer seg pensjonsalderen, og dermed legges siste hånd på en ny generasjon. En viktig oppgave blir å appellere til yngre kundegrupper enn dagens modell gjør.
De fleste av dagens B-Klasse-kunder er godt modne – for å si det pent. Nå ønsker Mercedes å appellere til et yngre publikum samtidig som de ikke støter dagens kunder fra seg. Dermed må den nye modellen bli et kompromiss.
En av de unike egenskapene til B-Klasse er det såkalte ”sandwich”-gulvet som gir stor fleksibilitet med hensyn til fremtidige drivlinjer. Dessuten gir det en høy sittestilling med god oversikt og muligheter for et fleksibelt interiør.
Når en ny generasjon kommer på markedet, trolig høsten 2011, vil den ha en tilsvarende gulvløsning som dagens modell. Men Mercedes vil gi bilen et mer sportslig utseende enn dagens noe trauste. Det har inspirert Carparazzi til å lage datamanipulerte illustrasjoner av hvordan de ser for seg den nye modellen.
Drivlinjer for både diesel og bensin kan plukkes fra delehylla til Daimler-konsernet, og med stor sannsynlighet vil det ved introduksjonen inkludere en hybridmodell.
Det er heller ingen stor overraskelse om det dukker opp elbilvarianter, med brenselceller og generatorer - såkalte ”range extenders” - som supplerer batteriene med strøm under kjøring innen rimelig fremtid. Mercedes har ved flere anledninger vist prototyper på slike løsninger.
Vi kan altså regne med enda grønnere løsninger enn Mercedes tilbyr gjennom sine Blue Efficiency-utgaver i fremtiden.