-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Ny B-Klasse avslørt
Mercedes B-Klasse nærmer seg pensjonsalderen, og dermed legges siste hånd på en ny generasjon. En viktig oppgave blir å appellere til yngre kundegrupper enn dagens modell gjør.
De fleste av dagens B-Klasse-kunder er godt modne – for å si det pent. Nå ønsker Mercedes å appellere til et yngre publikum samtidig som de ikke støter dagens kunder fra seg. Dermed må den nye modellen bli et kompromiss.
En av de unike egenskapene til B-Klasse er det såkalte ”sandwich”-gulvet som gir stor fleksibilitet med hensyn til fremtidige drivlinjer. Dessuten gir det en høy sittestilling med god oversikt og muligheter for et fleksibelt interiør.
Når en ny generasjon kommer på markedet, trolig høsten 2011, vil den ha en tilsvarende gulvløsning som dagens modell. Men Mercedes vil gi bilen et mer sportslig utseende enn dagens noe trauste. Det har inspirert Carparazzi til å lage datamanipulerte illustrasjoner av hvordan de ser for seg den nye modellen.
Drivlinjer for både diesel og bensin kan plukkes fra delehylla til Daimler-konsernet, og med stor sannsynlighet vil det ved introduksjonen inkludere en hybridmodell.
Det er heller ingen stor overraskelse om det dukker opp elbilvarianter, med brenselceller og generatorer - såkalte ”range extenders” - som supplerer batteriene med strøm under kjøring innen rimelig fremtid. Mercedes har ved flere anledninger vist prototyper på slike løsninger.
Vi kan altså regne med enda grønnere løsninger enn Mercedes tilbyr gjennom sine Blue Efficiency-utgaver i fremtiden.