-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
EU planlegger elbil-subsidier
Financial Times skriver i dag at EU arbeider med flere mulige planer for å støtte en skakk-kjørt europeisk bilindustri ved å innføre subsidier for å få fart på elbilsalget.
Det er i et intervju med Teresa Ribera, executive vice president i EU Kommisjonen og ansvarlig for Unionens «grønne industri» dette kommer frem. Hun bekrefter derved et bemerkning fra Tysklands forbundskansler, Olaf Scholz.
Tirsdag sa han at kommisjonen jobbet med et subsidie-program han hadde foreslått.
Tyskland fjernet sine subsidier i 2023 med det resultat at elbilsalget sank sterkt, med følgeresultater i hele EU.
I dag har noen medlemsstater elbilstøtte, men ordningene og summene varierer kraftig. En rekke markeder er uten insitamenter overhodet.
Utfordringene for EU nå, skriver avisen, er å komme opp med et forslag som møter WTO-regler og som samtidig hindrer midlene fra å strømme til de kinesiske produsentene som stadig øker sine markedsandeler.
Ribera sier i intervjuet at man må finne en meget vanskelig balanse mellom rask elektrifisering av bilparken og misforholdet mellom forskjellige europeiske produsenters evne til å levere. Da tenker hun både på volum, kvalitet og modellutvalg.
Hun sa også at hun ikke ville flytte på 2035 som deadline for fossile motorer, men at hun var åpen for «fleksible» løsninger på de gjeldende CAFE-reglene og var i «åpen samtale» med bilprodusentene.