-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

EU planlegger elbil-subsidier
Financial Times skriver i dag at EU arbeider med flere mulige planer for å støtte en skakk-kjørt europeisk bilindustri ved å innføre subsidier for å få fart på elbilsalget.
Det er i et intervju med Teresa Ribera, executive vice president i EU Kommisjonen og ansvarlig for Unionens «grønne industri» dette kommer frem. Hun bekrefter derved et bemerkning fra Tysklands forbundskansler, Olaf Scholz.
Tirsdag sa han at kommisjonen jobbet med et subsidie-program han hadde foreslått.
Tyskland fjernet sine subsidier i 2023 med det resultat at elbilsalget sank sterkt, med følgeresultater i hele EU.
I dag har noen medlemsstater elbilstøtte, men ordningene og summene varierer kraftig. En rekke markeder er uten insitamenter overhodet.
Utfordringene for EU nå, skriver avisen, er å komme opp med et forslag som møter WTO-regler og som samtidig hindrer midlene fra å strømme til de kinesiske produsentene som stadig øker sine markedsandeler.
Ribera sier i intervjuet at man må finne en meget vanskelig balanse mellom rask elektrifisering av bilparken og misforholdet mellom forskjellige europeiske produsenters evne til å levere. Da tenker hun både på volum, kvalitet og modellutvalg.
Hun sa også at hun ikke ville flytte på 2035 som deadline for fossile motorer, men at hun var åpen for «fleksible» løsninger på de gjeldende CAFE-reglene og var i «åpen samtale» med bilprodusentene.