-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Her er din neste GTI
Volkswagen slipper nå de første offisielle bilder av neste generasjon Golf GTI. Sett den før? Den sto i Paris sist høst, men da som konseptbil. Neste uke skal vi kjøre den ekte varen.
Snart 36 år etter den første Golf GTI så dagens lys, er ikonet klart i nok en ny utgave. Vi møtte en nesten identisk bil på fjorårets Paris-utstilling (SE DEN HER), men her er den endelige varen som snart står til salgs hos din VW-forhandler.
Fortsatt er det en 2-liters TFSI-motor som sitter under panseret, men med 210 hester har den ti flere enn forgjengeren. Det er ikke tatt ut i raskere akselerasjon – fortsatt tar øvelsen fra null til hundre 6,9 sekunder. Et maks dreiemoment på 280 Nm har du til rådighet mellom 1.700 og 5.200 omdreininger, og dermed må motoren karakteriseres som svært fleksibel.
HOLD DEG OPPDATERT - motta gratis nyhetsbrev hver dag
Selv om effekten har økt har dette ikke gått på bekostning av forbruket – snarere tvert imot. Med et snittforbruk på 0,73 l/mil går den nye cirka ti prosent mer økonomisk.
En XDS elektronisk styrt differensial sørger for optimalt veigrep gjennom kurver og under akselerasjon. Sammenlignet med en ordinær Golf VI er GTI senket med 22 mm foran og 15 mm bak. For første gang er GTI utstyrt med aktivt chassis (ACC) som lar føreren påvirke demping, styring og gassrespons i tre forskjellige nivåer – fra komfort via normal og til sport.
Golf GTI leveres med tre eller fem dører. 6-trinns manuell gearkasse er standard, men du kan også få den med 6-trinns DSG-kasse. Nye GTI koster fra kr 429.530 med manuelt gir og du må ut med 15.000 ekstra for DSG-kasse. Vel anvendte penger.
Om en ukes tid kan du lese våre første kjøreinntrykk av den her på BilNorge.
Her ser du når bilene kommer til Norge