-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Bilteknisk konsulent
Gjensidige forsikring ASA
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Avdelingsleder
Fremtind Forsikring AS:
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
-
Teknisk Support - Kursinstruktør
Robert Bosch AS
Dacia presenterer Duster
Dacia har fått en ny vår etter suksessen med Logan. I Genève viser de frem et spennende konsept.
Det er en futuristisk crossover den rumenske produsenten nå presenterer. Bilen er designet i samarbeid mellom Renault Design Central Europe i Bucharest og Renault Design Technocentre i Guyancourt i Frankrike. Ønsket har vært å slå sammen Dacias robuste image med noe nytt og fremtidsrettet.
Sett fra førersiden ser den ut som en sportslig coupé. Tar du deg bryet med å gå rundt til passasjersiden, møter du imidlertid en MPV – eller flerbruksbil på godt norsk. Døra fremme har tradisjonell åpning mens bakdøra er hengslet i bakkant.
Kompakt
Duster har en høyde på 1,49 meter, den har korte overheng og raus akselavstand på 2,80 meter. Lengden er 4,25 meter og bredden 1,64. Likevel har designerne fått plass til et bagasjerom med en kapasitet på 470 liter med alle setene på plass.
Interiøret er fleksibelt med mange smarte oppbevaringsrom. Blant annet kan passasjersetet framme skyves under førersetet slik at du får et stort rom med bare ett sete.
Motoren er en 1,5-liters dCi som yter 105 hk. Maks dreiemoment er 240 Nm ved 2.000 omdreininger mens snittforbruket ligger på 0,53 l/mil - tilsvarende et CO2-utslipp på 139 g/km.
Det er ikke usannsynlig at vi om ikke så lenge får se nok en produktlinje fra Dacia som fra før har sedan, kombikupé, stasjonsvogn, varebil og pickup. Men noen norsk lansering er neppe nært forestående, først trenger Renault et bedre fotfeste for sine egne produkter.