-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Gumpert med mer
En vanlig Gumpert er ikke lenger nok. Nå skal bilen ble enda Gumpertere. Bl.a. med lavere karosseri og flere hester.
Sist jeg snakket med Gumpert drev de med chassisnummer litt over 50. Dette utrolige eventyret, som finner sted i god avstand bak det tidligere jernteppet i Tyskland, er dermed i ferd med å vise at de kan overleve i i hvert fall 5 år.
Debuten skjedde nemlig i 2005, men ingen skal tro at dette er et prosjekt som kommer fra amatører. Roland Gumpert har lang fartstid hos VW (Dakar-pionerene fra Wolfsburg var hans ansvar) og Audi (der han sågar klarte å plassere en Polo-motor i en egenkonstruert motorsykkel og foreslå at Audi skulle ta opp de gamle DKW-mc-tradisjonene igjen. Det ble ikke no av.) og da han endelig fikk realisert sin egen superbil, knyttet han til seg en rekke glimrende teknikere og håndverkere.
Denne bilen mener alvor.
Nå mener den enda mer alvor, for i Genève kommer de med en speeda utgave. Karosseriet skal være såpass endret at alle forstår at her er det noe som er enda mer spesielt enn bare en vanlig Gumpert Apollo. Men jeg tror at to-tone lakken gjør det mer åpenbart enn at karosseriet er blitt 9 mm. lavere. En annen front, og ny behandling av hjulåpningene skal vel imidlertid også kunne bidra til identifikasjonen.
Speed
Apollo Speed blir den nye modellen kalt, og Speed-delen kommer fra Audi. Deres bi-turbo V-åtter på 4163 ccm, gir litt mer enn den 650 hestene fra normalutgaven. Nå kan du velge mellom 700 eller 800 hk. Med den snilleste av de to valgene, er bilen i 200 etter mindre enn 9 sekunder og toppfarten er over 360 km/t.
En klikk-klakk kasse hjelper deg gjennom de nødvendige girskiftene, mens skikkelige seks-potters calipere styrt av Bosch-elektronikk engasjerer 376 mm skiver for å hente deg ned igjen.
Og komfortbiten er fremdeles med. Skinn, aircondition, DVD-spiller – hele pakka. Dessuten, spesielt interessant for folk som denne nedskriveren: rattet tas av for å gjøre inn- og utstigning mindre problematisk. (Vanligvis er det 18 års grense for å se folk som meg utføre den operasjonen).
Det er vel verd å nevne at en vanlig Apollo starter på ca. 300.000 euro. Da snakker vi om ganske kresne kunder. Godt gjort å overleve langt der oppe.