-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ny og større Verso
Med sin nye Verso håper Toyota å feste et nytt grep om de praktisk rettede barnefamiliene.
Mens folk har løpt beina av seg for å kjøpe Volkwagens Touran, ble aldri siste generasjon av Toyotas lille familie-MPV, Verso, utsatt for en tilsvarende reaksjon.
Det er helt klart en betydelig mer moderne tolkning av flerbruksbilen som vises i Genève disse dagene. En av de største endringene er at Verso nå har fått en bakseteløsning som gjør at også den tredje seteraden fremstår som noe mer enn en gimmick.
Tilbakevendende problem
Biler i denne klassen har stort sett alltid slitt med det samme problemet. Som femsetere er de rimelig romslige, men når du slår opp den bakerste raden må du i praksis regne med å ha bagasjen i fanget.
Verso lover en liten bedring på dette området – ifølge Toyota skal bagasjeplassen med tredje seterad oppslått være snaut 180 liter – ikke akkurat nok til sommerferien, men hårfint bedre enn det vi er vant til hos konkurrentene.
Fremdeles blir dette en bil for en trebarnsfamilie som noen ganger har behov for å skille dem i to rader, eller ha med et par nabobarn på fotballtrening.
Større
Toyota har strukket bilen, som jo opprinnelig var i slekt med Corolla, det betyr at nye Verso er blitt 18 centimeter lenger innvendig enn forgjengeren.
Systemet for å legge baksetene flatt har også blitt forbedret – noe som selvsagt gir plass til de som har behov for å ha med seg en sykkel eller andre store ting.
Verso blir sammen med minibilen iQ den første til å benytte Toyotas Optimal Drive-teknologi. Gjennom redusert vekt og mindre mekanisk effekttap, skal drivstofføkonomien kunne forbedres med inntil 20 prosent sammenlignet med den utgående modellen.