-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Bilteknisk konsulent
Gjensidige forsikring ASA
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Avdelingsleder
Fremtind Forsikring AS:
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
-
Teknisk Support - Kursinstruktør
Robert Bosch AS
Ny og større Verso
Med sin nye Verso håper Toyota å feste et nytt grep om de praktisk rettede barnefamiliene.
Mens folk har løpt beina av seg for å kjøpe Volkwagens Touran, ble aldri siste generasjon av Toyotas lille familie-MPV, Verso, utsatt for en tilsvarende reaksjon.
Det er helt klart en betydelig mer moderne tolkning av flerbruksbilen som vises i Genève disse dagene. En av de største endringene er at Verso nå har fått en bakseteløsning som gjør at også den tredje seteraden fremstår som noe mer enn en gimmick.
Tilbakevendende problem
Biler i denne klassen har stort sett alltid slitt med det samme problemet. Som femsetere er de rimelig romslige, men når du slår opp den bakerste raden må du i praksis regne med å ha bagasjen i fanget.
Verso lover en liten bedring på dette området – ifølge Toyota skal bagasjeplassen med tredje seterad oppslått være snaut 180 liter – ikke akkurat nok til sommerferien, men hårfint bedre enn det vi er vant til hos konkurrentene.
Fremdeles blir dette en bil for en trebarnsfamilie som noen ganger har behov for å skille dem i to rader, eller ha med et par nabobarn på fotballtrening.
Større
Toyota har strukket bilen, som jo opprinnelig var i slekt med Corolla, det betyr at nye Verso er blitt 18 centimeter lenger innvendig enn forgjengeren.
Systemet for å legge baksetene flatt har også blitt forbedret – noe som selvsagt gir plass til de som har behov for å ha med seg en sykkel eller andre store ting.
Verso blir sammen med minibilen iQ den første til å benytte Toyotas Optimal Drive-teknologi. Gjennom redusert vekt og mindre mekanisk effekttap, skal drivstofføkonomien kunne forbedres med inntil 20 prosent sammenlignet med den utgående modellen.