-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
Ny Prius for Europa
Neste generasjon Prius har sin Europa-debut i Genève. Dermed kan vi supplere med noen flere detaljer.
Vi omtalte Prius i forbindelse med Detroit-utstillingen i januar, men den gang hadde vi ikke forbruksmålinger for den europeiske versjonen. Nå som bilen er offisielt lansert, kan vi imidlertid fylle på med mer informasjon.
LES HVA VI SKREV I FORBINDELSE MED USA-LANSERINGEN
Prius er lett gjenkjennelig selv om den har fått et penere utseende. Luftmotstanden er effektivisert, noe en Cd-verdi på 0,25 avslører. Hybridsystemet er så godt som helt nytt og leverer 22 % mer effekt med 14 % lavere utslipp enn dagens modell.
Snittforbruket går ned 10 prosent til 0,39 liter på mila, mens CO2-utslippet oppgis til 89 g/km.
Bilen kommer til våre breddegrader på ettersommeren, og lenge før det skal vi fylle på med ytterligere detaljer om kjøreegenskaper og, ikke minst, hvordan prisene blir sammenlignet med Hondas nye Insight som gjerne vil har sin del av hybridkaka. Avgiftsfordelene med redusert CO2-utslipp kan lett bli spist opp av økt effekt.