-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Uselgelig i Europa, velkommen i Kina
Det er en stund siden salget av Toyota Camry ble stoppet i Europa. For lav salgstakt var begrunnelsen. Kanskje det hjelper med kinesisk produksjon?
I samarbeid med produksjons- og salgsselskapet Guangzhou Automobile Group starter Toyota produksjon og salg av sin store sedan i Kina. En produksjonstakt på 100.000 pr år er hva det legges opp til i første omgang, men kapasiteten kan på sikt utvides.
2600 arbeidere får jobb ved anlegget som med et areal på 1.900 mål har krevd investeringer på 1,3 milliarder kroner. Produksjonen startet i mai og ble markert med en høytidelighet med nærmere 1400 gjester.
Lang erfaring
Toyota har 40 års erfaring i Kina og satser på å bygge opp en kvalitetsprofil like sterk som den de er kjent for i andre markeder. Bilen skal ikke bære Toyota-logo men markedsføres under navnet GTMC. Motorene er bygget ved fabrikken Guangqi Toyota Engine Co, også den situert i Kina.
Bilene får en prislapp på mellom 198.000 og 270.000 norske kroner, og i verdens mest folkerike nasjon skal det være nok kjøpestyrke til å forsvare en såpass heftig produksjonstakt som 200.000 på sikt. For noen eksportplaner finnes ikke.