-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Historisk varsel fra Suzuki
Aldri før i sin nesten 50 år lange bilhistorie har Suzuki kommet en profit-warning. Men nå har de avlevert sin første.
Det er ikke på grunn av USA at Suzuki nå har senket utsiktene til inntjening i dette forretningsåret med 33 prosent. Der er de nemlig nesten ikke aktive.
Årsaken til at de senker målet til rundt 100 milliarder yen (ca. NOK 6,7 milliarder) er en blanding av sterk yen og kreditt - og dermed etterspørsel-problemer i blant annet Ungarn og Pakistan, der de har ganske store produksjonsanlegg.
Begge steder har Suzuki utvidet ganske kraftig den siste tiden, men begge disse landenes økonomi er hardt rammet, og gjør dermed fremtidsutsiktene forholdsvis usikre.
Man merket tendensen allerede under første halvpart av inneværende forretningsår (april til september) da driftsinntektene sank med 23 prosent til 61 milliarder yen. Også omsetningen sank, riktignok med bare 0,5 prosent, men tilbakegang på salg er ikke vanlig.
Osamu Suzuki, konsernsjefen, frykter også krisen i USA.
Før eller siden vil den treffe resten av verden som en tsunami, sier han. Markedet deler åpenbart hans pessimisme. Siden årets begynnelse, har aksjeverdien på Suzuki sunket med 55 prosent, mens snittet for aksjer innen transport har sunket med litt mer forsiktige 30%.