-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Bernhard i ny jobb
Denne uken skulle Wolfgang Bernhard vært i Stuttgart og planlagt hvordan Mercedes igjen skulle hevde seg, ikke minst overfor erkerivalen BMW. Og vi skulle stått i kø for å få et eksklusivt intervju. I stedet begynner han, uten fanfarer, i ny jobb i triste Wolfsburg.

Wolfgang Bernhard, en gang en tøff sjef for AMG, ble hentet til USA for å bli nestkommanderende hos Chrysler. Så bra gjorde han det at det var nesten helt offisielt at han skulle bli ny sjef for Mercedes-Benz den første mai i år.
I stedet skjedde det en del ting ingen har gitt noen god forklaring på, som gjorde at han falt i unåde og måtte skygge Daimlerchrysler. Perioden uten at han visste noe om fremtiden varte ikke lenge, Europas største bilprodusent, VW, fikk tak i ham, og den 1. mai startet 44-åringen der.
Det han skal gjøre er ganske enkelt å styre VW-merket, inklusive Skoda og Bentley/Bugatti, inn på riktig kurs. Det betyr kost-kutt, modellpolitikk, kvalitets-sikring, få Kina og USA på rett kjøl, strømlinjeforme administrasjonen og en rekke andre oppgaver som en mann alene umulig kan klare. Men markedet har så stor tiltro til ham at etter at hans engasjement ble kjent, har VW-aksjene steget 8 prosent, på tross av solide VW-tap og nedgang i omsetningen.
Han fikk litt av et renommé hos Chrysler, som en som var ganske brutal, og fagforeningene endte ikke opp som hans største venner. Mange regner med at det var for ikke å støte arbeidstakerorganisasjonene at Mercedes ikke slapp ham til. Men på den annen side har ikke fagforeningene hos VW vært negative til denne utnevnelsen.
Ikke før hadde Bernhard begynt før det tyske ukemagasinet Focus kunne fortelle hva han hadde fått til: den neste SUVen som skal bygges på Golf-basis (ute i 2007) blir vesentlig billigere i produksjon. Vidunder-healeren Bernhard har allerede funnet innsparingsmuligheter verd 2.000 Euro, forteller bladet. De som vet litt om produksjon vet at dette er et dramatisk høyt tall, som, dersom det er riktig, tyder på et helt nytt konsept. Talsmenn for fabrikken kaller det imidlertid ren spekulasjon.
Men dette tyder jo på at Bernhard kan bli en god frontfigur for VW-konsernet.