-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
VW: Verre enn ventet
Man hadde nok ventet at VW hadde tjent mindre i tredje kvartal. Men ikke så mye mindre.
Tall VW-konsernet legger frem i dag, viser at omsetningen i tredje kvartal sank med 10 prosent, til nesten 26 milliarder euro. Men samtidig sank driftsresultatet med hele 81 prosent, og endte på 278 millioner.
Reuter kunne, før dagens tall ble presentert, fortelle at analytikere de hadde snakket med, regnet med et resultat på noe over 400 millioner.
Det viser seg imidlertid at markedet reagerer slett ikke så negativt. På børsen holder aksjekursen seg, grunnen er nok at konsernet fremdeles holder på at de kommer til å nå det årsresultatet de har kommunisert i lang tid nå.
De hevder også at de er bedre egnet enn de fleste konkurrentene til å møte de nye behovene i ”krisemarkedene” og derfor fortsatt kommer til å vinne markedsandeler.
Fabrikk i USA, med en modell spesialutviklet for det amerikanske markedet, er nok også med på å holde humøret oppe hos konkurrentene.
En av grunnene til at omsetningen har sunket såpass, til tross for at volumet er tilfredsstillende, er nok at det selges biler som blir stadig mindre og med magrere utstyr. Det var nok ikke et fenomen som bare gjaldt for Tyskland den tiden de hadde skrotpremie der.
Men etter dagens tall kan vi nok regne med enda flere kritiske spørsmål på den ekstraordinære generalforsamlingen den 3. desember.
LES OGSÅ: VW-støy den 3. desember