-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mercedes antyder priser
Den nye E-Klasse stasjonsvogn kommer til Norge på høsten, men nå har importøren prisene klare – i alle fall på noen utvalgte modeller.
Som rimeligste alternativ fremhever de E 220 d som koster fra 585.000 kroner. Det kommer også en E 200 d som blir rimeligere, men denne er foreløpig ikke priset.
For de som vil ha bensinmotor er E 200 billigste alternativ, og med en pris på 590.000 kroner blir det kundens preferanse for drivstoff som bestemmer valget.
Når man bare ser på modellbetegnelser, uten å gå i detalj på spesifikasjoner og utstyr, er stasjonsvognen i de to tilfellene vi kan sammenligne direkte, 55.000 kroner dyrere enn sedanen.
Det er et uvanlig høyt tillegg for en stasjonsvogn, men Mercedes vet nok godt hva kundene er villige til å betale. Av det totale E-Klasse-salget i fjor (nye biler registrert ifølge OFV) sto stasjonsvognen for 60 prosent.
Les mer om E-Klasse stasjonsvogn her
Vi har foreløpig ikke kjørt stasjonsvognen, men her kan du lese våre førsteinntrykk av E-Klasse Sedan.
Motoralternativer
Ved markedslansering vil nye E-Klasse stasjonsvogn leveres med tre motoralternativer, E 220 d for diesel, samt E 200 og E 250 for bensin. Utover høsten og inn i 2017 kommer et bredere utvalg av motoralternativer.
E 220 d har en helt ny firesylindret dieselmotor, som tilbyr redusert utslipp, mer behagelig gange og økt effekt fra 170 hk til 194 hk sammenlignet med forgjengeren.
På listen finner vi også E 350 d og den nye Mercedes-AMG E 43 4MATIC med hele 401 hestekrefter.
Her er viktigste data og noen priser:
E 200 | E 250 | E 400 4MATIC | E 43 4MATIC | |
Motorvolum (cc) | 1991 | 1991 | 3498 | 2996 |
Ytelse (kW/hk ved rpm) | 135/184 at 5500 | 155/211 at 5500 | 245/333 | 295/401 at 6100 |
Dreiemoment (Nm ved rpm) | 300 ved 1200-4000 | 350 ved 1200-4000 | 245/333 | 520 ved 2500-5000 |
Forbruk (l/100 km) | 6.2 | 6.2 | 7.9 | 8.4 |
CO2 utslipp (g/km) | 138 | 138 | 180 | 192 |
Akselerasjon 0-100 km/h (s) | 8.1 | 7.2 | - | 4.7 |
Pris eks frakt og lev | 590 000 | 630 000 | - | - |
E 200 d | E 220 d | E 350 d | |
Motorvolum (cc) | 1950 | 1950 | 2987 |
Ytelse (kW/hk ved rpm) | 110/150 at 3800 | 143/194 at 3800 | 190/258 at 3400 |
Dreiemoment (Nm ved rpm) | 360 ved 1600-2800 | 400 ved 1600-2800 | 620 ved 1600-2400 |
Forbruk (l/100 km) | 4.2 | 4.2 | 5.4 |
CO2 utslipp (g/km) | 109 | 109 | 140 |
Akselerasjon 0-100 km/t (sek) | - | 7.7 | 6.2* |
Pris eks frakt og lev | - | 585 000 | - |