-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nå kommer endelig Edge
Den er populær i USA, og det har lenge ligget i kortene at Edge også skal lanseres i Europa. Nå skjer det endelig.
Allerede i 2006 kunne vi fortelle om en massiv kampanje for å markedsfører Edge i USA. Så viktig var modellen der at de sved av 100 millioner dollar i en omfattende lanseringskampanje.
I 2013 ble en ny Edge vist i konseptform, og sommeren 2014 kunne Ford fortelle at Edge skulle selges i Europa som en av tre modeller i Fords SUV-program i tillegg til Kuga og den kompakt EcoSport som kommer til høsten.
Salgsklar
Nå forteller Ford Motor Norge at de er klare til å ta imot bestillinger på Edge. Den får en startpris på 600.000 kroner, noe de hevder er meget konkurransedyktig i dette segmentet.
De første bilene kommer til norske forhandlere på forsommeren, mens de første kundene får sin Edge levert noen måneder senere.
Edge-programmet består av utstyrsmodellene Titanium og Sport, med 2-liters turbodieselmotor med henholdsvis 180 og 210 hestekrefter i kombinasjon med det intelligente firhjulsdriftsystemet AWD.
180-hesteren har 6-trinns manuell girkasse, mens 210-hesteren har Fords Powershift dobbeltclutch automatgirkasse.
Godt utstyrt
Ifølge Ford er det som i første rekke utmerker seg ved nye Edge et meget omfattende standardutstyrsnivå.
Edge Titanium har blant annet Navigasjon med SYNC 2 og 8’’ touchskjerm, parkeringssensorer foran og bak, ryggekamera og 19’’ aluminiumsfelger, cruisekontroll med intelligent hastighetsbegrenser, filskift-varsler med filskift-assistanse og Active City Stop med fotgjengeroppdagelse som standard.
På komfortsiden inkluderer standardutstyret blant annet nøkkelfritt system, automatisk bakluke med håndfri åpning/lukking, oppvarmet frontrute og ratt og aktiv støykontroll.
Utstyrsnivået Sport kommer i tillegg med 20’’ alufelger, adaptiv styring, sportsunderstell og Sony Navigasjon med Premium Sound System. Til begge modellene kan kundene dessuten velge fra en rikholdig liste av tilleggsutstyr.
Optimistisk
- Prognosene for det globale SUV-markedet er fortsatt vekst i årene fremover, og vår målsetting er å ha et modellprogram som dekker bredden og øker vår andel av SUV-salget, fastslår Geir Haugaard, markedsdirektør hos den norske Ford-importøren.
- Ett av våre sterkeste kort i denne konkurransen er Fords intelligente AWD kombinert med en høy grad av komfort, de dynamiske kjøreegenskapene som er en del av Fords DNA, og moderne sikkerhetskonstruksjoner og sikkerhetsutstyr.
- Kundenes etterspørsel etter SUV-er og firehjulsdrevne biler er så stor at vi planlegger å introdusere fem nye kjøretøy i SUV- og crossover-markedet i løpet av de neste tre årene, røper Haugaard avslutningsvis.
I vår lanseringskalender kan du se hvilke modeller som kommer inneværende år.