-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nå kommer endelig Edge
Den er populær i USA, og det har lenge ligget i kortene at Edge også skal lanseres i Europa. Nå skjer det endelig.
Allerede i 2006 kunne vi fortelle om en massiv kampanje for å markedsfører Edge i USA. Så viktig var modellen der at de sved av 100 millioner dollar i en omfattende lanseringskampanje.
I 2013 ble en ny Edge vist i konseptform, og sommeren 2014 kunne Ford fortelle at Edge skulle selges i Europa som en av tre modeller i Fords SUV-program i tillegg til Kuga og den kompakt EcoSport som kommer til høsten.
Salgsklar
Nå forteller Ford Motor Norge at de er klare til å ta imot bestillinger på Edge. Den får en startpris på 600.000 kroner, noe de hevder er meget konkurransedyktig i dette segmentet.
De første bilene kommer til norske forhandlere på forsommeren, mens de første kundene får sin Edge levert noen måneder senere.
Edge-programmet består av utstyrsmodellene Titanium og Sport, med 2-liters turbodieselmotor med henholdsvis 180 og 210 hestekrefter i kombinasjon med det intelligente firhjulsdriftsystemet AWD.
180-hesteren har 6-trinns manuell girkasse, mens 210-hesteren har Fords Powershift dobbeltclutch automatgirkasse.
Godt utstyrt
Ifølge Ford er det som i første rekke utmerker seg ved nye Edge et meget omfattende standardutstyrsnivå.
Edge Titanium har blant annet Navigasjon med SYNC 2 og 8’’ touchskjerm, parkeringssensorer foran og bak, ryggekamera og 19’’ aluminiumsfelger, cruisekontroll med intelligent hastighetsbegrenser, filskift-varsler med filskift-assistanse og Active City Stop med fotgjengeroppdagelse som standard.
På komfortsiden inkluderer standardutstyret blant annet nøkkelfritt system, automatisk bakluke med håndfri åpning/lukking, oppvarmet frontrute og ratt og aktiv støykontroll.
Utstyrsnivået Sport kommer i tillegg med 20’’ alufelger, adaptiv styring, sportsunderstell og Sony Navigasjon med Premium Sound System. Til begge modellene kan kundene dessuten velge fra en rikholdig liste av tilleggsutstyr.
Optimistisk
- Prognosene for det globale SUV-markedet er fortsatt vekst i årene fremover, og vår målsetting er å ha et modellprogram som dekker bredden og øker vår andel av SUV-salget, fastslår Geir Haugaard, markedsdirektør hos den norske Ford-importøren.
- Ett av våre sterkeste kort i denne konkurransen er Fords intelligente AWD kombinert med en høy grad av komfort, de dynamiske kjøreegenskapene som er en del av Fords DNA, og moderne sikkerhetskonstruksjoner og sikkerhetsutstyr.
- Kundenes etterspørsel etter SUV-er og firehjulsdrevne biler er så stor at vi planlegger å introdusere fem nye kjøretøy i SUV- og crossover-markedet i løpet av de neste tre årene, røper Haugaard avslutningsvis.
I vår lanseringskalender kan du se hvilke modeller som kommer inneværende år.