-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Sporty Insignia
Nå har Opel Norge mer konkret informasjon om Insignia GSi. På ett område ble vi litt overrasket.
Da vi omtalte denne bilen første gang for et år siden, var den satt opp med en 260-hesters bensinmotor. Men vi fikk også beskjed om at en kraftig dieselmotor var under utvikling.
Nå viser det seg at importøren har satset utelukkende på dieselvarianten, på tross av laber interesse for slike drivlinjer i Norge – noe som trolig har med avgiftsnivå å gjøre.
Den nye dieselmotoren er nemlig tilpasset strengere utslippskrav (Euro 6.2) og klassifisert etter WLTP-standarden.
Motoren varter opp med 210 hestekrefter og et dreiemoment på 480 Newtonmeter allerede fra 1500 omdreininger.
Den kombineres med en åttetrinns girkasse og drift på alle fire hjul via Twinster-differensialen, som med sine to clutcher sørger for at kreftene kommer til de hjulene som til enhver tid har best grep.
– Ekstrautstyrslisten er meget kort mens lista over standardutstyr er svært lang, skriver Opel Norge i sin pressemelding. – Insignia GSi Grand Sport koster fra 759.900, mens påslaget for Sports Tourer er beskjedne 10.000.
Eksteriørt skiller Insignia GSi seg fra sine søsken gjennom store luftinntak foran og en helt ny bakre støtfanger som henter inspirasjon fra fordums sportslige Opel-modeller.
For Grand Sport (5-dørs kombi) er det også designet en ny bakspoiler. Som standard er alt av chrome byttet ut med pianosort. Insignia GSi er 10 millimeter lavere enn de andre Insignia-variantene.
Standardutstyret inkluderer FlexRide, som tilpasser dempere og styring i forhold til kjørestil og underlag på brøkdelen av et sekund.
Det adaptive chassiset, FlexRide, sørger i tillegg til demping også for å styre gassrespons og girskift.
I ordinære Insignia-modeller kan føreren velge mellom tre innstillinger, Standard, Tour og Sport. GSi-utgaven har i tillegg en innstilling som kalles Competition – tilpasset sportslig kjøring.
Stoppegenskapene besørges av bremser fra Brembo med 345 mm skiver og 4-pots calipere. Insignia GSi kommer på 20-tommers felger – bekledd med Michelin Pilot Sport 4S-dekk.
Interiøret preges av Opels nyutviklede sportsseter som kun leveres i GSi-varianten. I tillegg til å sørge for god sidestøtte, er setene også utstyrt med både massasje og ventilasjon.
Det sportslige understrekes av et skinntrukket sportsratt med flat bunn og aluminiumspedaler.