-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Nå kommer Tiguan i R-utgave
For første gang lanserer Volkswagen sin folkelige SUV i R-utgave. Det betyr høy effekt og spreke ytelser, ja, de lover til og med gromlåt på kjøpet.
I nye Tiguan R yter TSI-motoren på 2,0 liter hele 320 hk, med 420 Nm maksimalt dreiemoment. Kombinert med 7-trinns DSG kasse og firehjulsdrift loves vi spreke ytelser, som 0-100 på 4,9 og toippfart på 250.
Samtidig lover Volkswagen at bilen beholder sine egenskaper som praktisk og rommelig familiebil, og den kan trekke tilhengere på inntil 2,2 tonn.
Firehjulsdriften i Tiguan R er nyutviklet, med en selektiv kontroll av dreiemomentet mellom bakhjulene. Volkswagen kaller det 4 MOTION med «R-Performance Torque Vectoring».
Den nye drivenheten ved bakhjulene fordeler ikke bare kreftene mellom for- og bakaksel, men også mellom bakhjulene. Opptil 100% av dreiemomentet som går bakover kan ledes til det hjulet som har best grep.
Dette øker ifølge produsenten de sportslige egenskapene i Tiguan R betydelig, spesielt ved svingkjøring.
I kombinasjon med 10 mm senket understell og progressiv styring med bedre feedback, setter Tiguan R en ny standard for kjøreglede blant SUV-er, lover de.
Bilens «Vehicle Dynamic Manager» (VDM) samkjører firehjulsdriften med de andre dynamiske systemene slik som den elektroniske differensialbremsen (XDS) og det adaptive understellet (DCC).
Tiguan R har «Race» som eget kjøreprogram. Da er alle bilens systemer innstilt for maksimal ytelse, og den elektroniske stabilitetskontrollen (EDC) kan deaktiveres. Programmet kan aktiveres med en egen R-knapp på rattet.
Importøren betegner Tiguan R som en komplett utstyrt SUV med blant annet Travel Assist avanserte førerhjelpsystemer inkludert adaptiv cruise control, IQ-Light LED Matrix dynamiske hovedlys, Innovision Cockpit med navigasjonssystem, Top-Sportsseter i R-design, oppvarmet ratt, oppvarmet baksete, 3-soners klimaanlegg og 20 tommers felger med brede 255/40 R20 dekk for å nevne noe.
Volkswagen åpner for bestilling av Tiguan R nå. Norsk pris er fra kr 743.800 eks. frakt- og leveringsomkostninger.
Du finner priser og tekniske data for de øvrige Tiguan-modellene i vår nybilbase.