-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ferrari radikaliserer F1
Ferrari har offentliggjort sitt forslag til hvordan fremtidens F1-biler skal se ut.
Det internasjonale bilsportforbundet, FIA, jobber hardt om dagen med å finne en vei fremover for Formel 1. Fallende tilskuertall og fallende sponsorinntekter aktiverer bekymringsrynkene.
Ikke underlig, de maler seg selv stadig inn i et eller annet hjørne med sine underlige regler.
Bare ta det opprinnelige forslaget om å «fryse» motorkonstruksjonene, for eksempel. Skulle den vært praktisert, ville det bety at de som startet 2014-sesongen med klare fortrinn, ville ha disse dominerende fortrinnene frem til 2020.
Slo retrett
Det holdt selvfølgelig ikke, så nå har man innført et utrolig komplisert system med en slags kreditt-poeng som man tar av når man gjør spesielle endringer på motoren.
Men alt arbeidet skulle være gjort før den nye sesongen. Ferrari og Renault ønsket å bruke av reserven i løpet av sesongen, det sa imidlertid Mercedes nei til.
Hvorpå Ferraris James Allison pekte på at reglene hadde jo ikke definert noen fast homologerings-dato slik at FIA allikevel måtte slå fast at, OK, dere kan jobbe jevnt utover i sesongen allikevel.
Men hva da med Honda som er ny i år. Må de da kjøre hele året med åpningsspesifikasjonene, slik de andre måtte i fjor? Etter lange møter med FIA fikk de også tildelt en «teknisk kreditt» i år.
Når ikke regelmakerne skjønner reglene, og heller ikke deltakerne, hvordan kan man da vente at fansen begriper nok til å gidde å følge med?
Nye ideer
Dette er åpenbart et av punktene på møtene i Genève nå. Og til de møtene har også bl.a. McLarens og Red Bulls designere kommet opp med forslag om hvordan fremtidens Formel 1-biler skal se ut (men Ferrari er de eneste som har offentliggjort forslagene).
Det sier seg selv at dette aspektet også er viktig. Dagens biler er schtøgge og de ser alt for like ut.
Ferrari frisker opp det hele med mye mer «karosseri» enn vi er vant til på disse bilene. De har også beholdt åpen førerplass – på tross av hva FIA visstnok ønsker – men med en skreddersydd hjelm som nesten tetter igjen hele hullet.
Ferrari har jobbet på denne måten før de. Sammen med det sveitsiske bladet Automobil Revue, Pininfarina og en hel bråta kompetente spesialister, utviklet de sin Sigma – der sikkerheten skulle være prioritet.
Det tok ganske mange år før man fulgte deler av den oppskriften også.